Gigantul LVMH vrea să scoată la vânzare celebrul brand Marc Jacobs, pe care îl deţine de 28 de ani, pentru a depăşi perioada dificilă şi scăderile de peste 19% de pe bursă

Grupul francez LVMH demarează procesul de vânzare a brandului de modă Marc Jacobs, potrivit FT. Conglomeratul contactează potențiali cumpărători, printre care se numără și Authentic Brands, proprietarul Reebok. LVMH deține Marc Jacobs din 1997, iar discuțiile se află în desfășurare, fără o certitudine cu privire la finalizarea unui acord.

Cum se mișcă piața de lux?

Decizia vine într-un moment complicat pentru LVMH, controlat de miliardarul Bernard Arnault. Grupul înregistrează o scădere de 19% a valorii acțiunilor în ultimul an, pe fondul unei încetiniri generale a cererii în sectorul de lux. Cererea slabă din partea consumatorilor chinezi, incertitudinile comerciale globale și creșterea prețurilor afectează vânzările, mai ales în Statele Unite.

Care e situația financiară actuală?

În prima jumătate a anului, LVMH raportează un profit operațional de puțin peste 9 miliarde de euro, cu 15% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut, dar ușor peste estimările analiștilor. Divizia principală, care include moda și marochinăria, înregistrează o scădere semnificativă a vânzărilor, ce confirmă tendința descendentă din piață.

Care e noua abordare cu privire la portofoliul de branduri?

Directorul financiar Cécile Cabanis afirmă că LVMH este dispus să renunțe la brandurile care nu se mai aliniază strategiei grupului. Ea amintește de retragerea din participațiile Off-White și Stella McCartney, realizate anul trecut. LVMH adoptă o politică selectivă cu privire la deținerea de branduri și preferă să gestioneze doar mărcile care completează coerent portofoliul său.

Care e dinamica tranzacțiilor în modă?

Fondat în 1984, brandul Marc Jacobs este cunoscut pentru gențile și accesoriile sale de lux. Marc Jacobs ocupă și funcția de director creativ al LVMH între 1997 și 2014. Într-un context mai lent al tranzacțiilor din modă, Prada finalizează în aprilie achiziția Versace pentru 1,38 miliarde de dolari – cu 200 de milioane mai puțin decât suma inițială – achiziție ce reflectă reevaluările curente din industrie.

Exit mobile version