Giganţii auto resimt efectele tarifelor Trump: Stellantis, al doilea cel mai mare producător din Europa, estimează pierderi de 2,3 miliarde de euro în prima jumătate a anului

(COMBO/FILES) This combination of file photographs created on October 31, 2019, shows the logo of Italian auto maker Fiat (L) in a car dealership in Saluzzo, near Turin on January 12, 2017, and the Peugeot logo at the 2014 Paris Auto Show in Paris on October 3, 2014. Shareholders in French automaker PSA have approved January 4, 2021, a merger with US-Italian group Fiat Chrysler, a move that will create the world's fourth-largest carmaker by volume. Approval for the three merger resolutions tabled at PSA's annual shareholder meeting -- held online -- was nearly unanimous to form the new company, baptised "Stellantis," PSA chief Carlos Tavares said.,Image: 580768956, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no

Gigantul auto Stellantis estimează o pierdere netă de 2,3 miliarde de euro în prima jumătate a anului 2025, cauzată de impactul tarifelor americane și de creșterea costurilor operaționale, potrivit ZF.

Compania, care deține branduri renumite precum Jeep, Dodge, Fiat, Chrysler și Peugeot, prevede venituri nete de 74,3 miliarde de euro pentru această perioadă, în scădere față de cele 85 de miliarde de euro înregistrate în prima jumătate a anului trecut.

Stellantis publică date financiare preliminare și neauditate, iar acțiunile scad cu 2,1%

Datorită diferenței semnificative dintre așteptările analiștilor și performanța financiară reală, Stellantis ia măsura excepțională de a publica informații financiare preliminare și neauditate pentru prima jumătate a anului 2025. Ca urmare, acțiunile companiei listate la Bursa de la Milano scad cu 2,1% luni dimineață, continuând o tendință descendentă care duce la o depreciere totală de aproximativ 39% de la începutul anului.

În raport, Stellantis indică un impact direct de 300 milioane de euro asupra rezultatelor semestriale, ca urmare a tarifelor nete suportate și a pierderilor planificate legate de ajustările din producție, parte a strategiei companiei de a răspunde la noile condiții de piață.

Livrările Stellantis în America de Nord scad cu 25% în T2/2025

Pe piața nord-americană, compania estimează că livrările din al doilea trimestru scad cu aproximativ 109.000 de unități, ceea ce reprezintă o reducere de 25% față de aceeași perioadă a anului precedent. Această scădere se atribuie în principal diminuării producției și reducerii livrărilor de vehicule importate.

Astfel, Stellantis se confruntă cu provocări majore în 2025, reflectate în performanța financiară slabă și în presiunea exercitată de factori externi precum tarifele și creșterea costurilor.

Exit mobile version