Georgiana Ştefănoaei, cofondator, Matca: Matca este un brand tânăr și are foarte mult potențial de creștere și multe oportunități

Totul începe în 2019, în sufrageria Georgianei Ştefănoaei și a lui Sebastian Ţiplea, în urma unui curs de antreprenoriat. Pornesc cu parfumuri făcute manual, și ajung la prezență în 17 magazine din România.

Brandul ajunge și pe rafturile a 2 magazine din afara țării, unul din Austria, altul din Norvegia. Cifra de afaceri a companiei crește cu 79% în 2024. Ponderea profitului este de 38%, cu o creștere de 9,5% față de 2023.

Ei au disponibil și un serviciu de personalizare a parfumului, care constă într-un workshop unde înveți pas cu pas procesul ce stă în spatele fiecărui parfum. Iar pentru fiecare comandă plasată online, ei plantează un copac. Brandul numără azi 30 de articole parfumate, printre care săpunuri, lumânări și parfumuri de casă.

Ce spune Georgiana Ştefănoaei, cofondator, Matca?

„Avem produse de nișă, avem un storytelling autentic. Ne-am diferențiat cu produse naturale și avem o poveste și o identitate a noastră proprie. De asemenea, am comunicat în online, strategic, chiar de la început în limba engleză. Și am mizat pe conexiuni directe cu retailerii specializați, din afara și din țară.

Sperăm ca climatul incert să nu dureze prea mult, dar ne vom focusa cu siguranță pe piețe receptive, pe piețe internaționale stabile, care apreciază calitatea și nu cantitatea. Cu siguranță vom fi precauți în ceea ce privește cheltuielile, dar fără a face compromisuri, bineînțeles. Și vom încerca să avem stocuri mai mici, dar totuși să fim eficienți.

Matca este un brand tânăr și are foarte mult potențial de creștere și multe oportunități. Am identificat partea de online, care este în continuă creștere, partea de retail cu partenerii noștri din magazinele fizice și, de asemenea, o direcție importantă pentru noi este partea de corporate, B2B. Noi controlăm toate procesele de la creație, producție, chiar și design și partea de legislație și atunci ne vine ușor să colaborăm cu agenții, cu companii mari sau cu branduri creative și să le oferim servicii sau să dăm viață unor produse frumoase împreună.

În ceea ce privește provocările, cred că cea mai mare, și am să menționez aici, e costul materiilor prime în creștere și încercăm să junglăm cu asta. E ceva ce nu putem controla, din păcate”, spune ea.

Exit mobile version