- Julius Meinl România investește tot mai mult în retail local, după ce, în 2020, trece în acest segment dintr-o necesitate, iar acum identifică oportunități de creștere.
- Compania exportă modelul de retail din România în alte țări și are succes acolo unde alte piețe nu reușesc, scrie ZF.
- Printre provocările principale se numără schimbarea preferințelor consumatorilor și adaptarea rapidă la piața cafelei de specialitate, în timp ce digitalizarea și utilizarea AI sunt privite ca oportunități de dezvoltare.
Julius Meinl România pariază tot mai mult pe segmentul de retail local, pe fondul unor oportunităţi identificate în piaţă, susţine Georgian Bâlă, managing director al companiei.
„Noi am trecut în partea de retail dintr-o nevoie acută atunci, în 2020, acum am identificat oportunităţi de creştere şi vrem să investim. Partea de retail a depăşit partea de HoReCa. Continuăm să investim în retail pentru că vedem potenţial. E un trial and error, noi până în 2020 nu aveam retail. Aveam retail doar în Austria, deci în România este un trial and error pentru noi şi colegii de la grup, în alte ţări nu a prins atât de bine acest segment. România a devenit un model pentru alte ţări. Tot ce facem noi în România încercăm să exportăm ca model şi în alte ţări, exportăm modelul de business pe care l-am început aici”, spune el în cadrul evenimentului ZF Retail Summit 2025.

