Florin Vișa, partener, Early Game Ventures: Zona comerțului tradițional a fost ceva mai puțin influențată de revoluția AI până acum și mizăm că acest lucru se va schimba

Early Game investește 1,2 milioane de euro în start-up-ul Servo AI, fondat de antreprenorii israelieni Amit Frenkel şi Nizan Ros. Cu această investiție, Servo AI va deschide un hub tehnic în România.

Servo AI se descrie ca un startup aflat la intersecţia dintre computer vision şi inteligenţa artificială care oferă companiilor de retail, HoReCa şi altor business-uri cu prezenţă fizică informaţii în timp real, bazate pe filmările sistemelor de monitorizare video pentru eficientizarea activităţii.

Ce spune Florin Vișa, partener, Early Game Ventures?

„Zona comerțului tradițional a fost ceva mai puțin influențată de revoluția AI până acum și mizăm că acest lucru se va schimba. Restaurantele în particular, dar de fapt toată industria Horeca, sunt o piață în care se poate adăuga valoare în moduri în care probabil nici restauratorii nu s-au gândit și dorim să-i ajutăm să facă acest lucru. Aș face pe scurt o paralelă între comerțul online și fluxul de vânzare dintr-un restaurant. În online intri pe un site, te uiți la produse, le adaugi în coș, verifici prețul, condiția de livrare, apoi plătești. Fiecare din această acțiune este astăzi analizată de tot felul de sisteme pentru a crește probabilitatea vânzării și așa mai departe.

Într-un restaurant, intri, arunci o privire înăuntru, poate nu-ți place atmosfera, ai plecat. Proprietarul nu are cum să știe câți oameni au făcut asta astăzi. Dacă intri, te așezi la masă, te uiți la meniu, ți se pare scump, te-ai ridicat și ai plecat. Iarăși, o informație pe care proprietarul astăzi nu are cum să o știe. Acestea sunt doar două exemple prin care Servo.ai practic poate să adauge același gen de informație, care există și în zona online, și sunt de fapt multe altele. Da, produsele Servo.ai nu sunt ieftine, folosesc niște algoritmi AI destul de avansați și atunci, fiind, iarăși cum spunem, ceva foarte, foarte nou, este greu proprietarului de restaurant să înțeleagă cum să maximizeze utilizarea. De aceea, propunerea noastră este să venim cu un model premium în care să poată testa acest produs și așteptarea noastră este că mult mai mulți dintre clienții potențiali vor dori să continue să folosească produsul și să plătească versus abordarea tradițională în care este o muncă de vânzări de a convinge vânzarea directă a produsului.

Pe termen scurt, avem în pipeline, în acest moment, patru tranzacții în diverse faze, de la o eminentă semnare a termenilor până la o eminentă semnare a tranzacției și mă aștept să auziți în curând alte știri de la noi. De asemenea, avem în discuții câteva runde follow-on la investițiile făcute deja de fondul doi al Early Game Ventures anul trecut. Și în adiție față de acestea, credem noi că în acest an am putea face încă 4-5 tranzacții dacă vor exista oportunități”, spune el.

Exit mobile version