Figma ridică peste 1,2 miliarde de dolari în IPO și se evaluează la 20 de miliarde de dolari, cu acțiuni stabilite la 33 de dolari și listare la Bursa de New York

Figma, compania din San Francisco specializată în software pentru designul aplicațiilor și site-urilor web, ridică peste 1,2 miliarde de dolari prin oferta sa publică inițială și se evaluează aproape la 20 de miliarde de dolari, conform FT.

Acțiunile se stabilesc la 33 de dolari, prețul crește datorită cererii mari din partea investitorilor, iar compania se listează la Bursa de Valori din New York.

Figma dă semnal pozitiv pentru start-up-urile tech în contextul pieței volatile și amenințărilor tarifare

Această ofertă se urmărește cu interes de alte firme de tehnologie și este un semnal important pentru start-up-urile finanțate prin capital de risc care așteaptă mult timp să intre pe piața publică. Evaluarea Figma se apropie de oferta de 20 de miliarde de dolari făcută de Adobe în 2022, care nu se finalizează din cauza unor probleme de reglementare, și este mult peste valoarea de 12,5 miliarde de dolari la care se evaluează anul trecut în cadrul unei vânzări de acțiuni către angajați.

Banii obținuți în urma IPO acoperă taxele aferente vânzărilor de acțiuni ale angajaților. Deși din 2022 numărul listărilor de start-up-uri scade semnificativ din cauza creșterii ratelor dobânzilor și a volatilității pieței, dar și a amenințărilor tarifare recente din partea președintelui american Donald Trump, IPO-uri recente de succes, cum ar fi cele ale operatorului de centre de date CoreWeave și ale emitenților de stablecoin Circle, dau încredere altor start-up-uri.

Investitorii timpurii profită masiv; CEO păstrează controlul prin acțiuni

Oferta Figma aduce profituri importante investitorilor timpurii, printre care se numără fonduri mari de capital de risc din Silicon Valley, precum Index Ventures, Iconiq Capital, Sequoia Capital și Greenoaks Capital Partners. Index și Iconiq sunt printre primii investitori încă din 2013, când acțiunile se evaluează la 9 cenți, și continuă să investească de atunci și dețin acum poziții evaluate la sute de milioane de dolari. În primul trimestru, Figma înregistrează un profit net de 45 de milioane de dolari, la venituri de 228 de milioane, în creștere cu 46% față de aceeași perioadă a anului anterior.

Totuși, compania raportează o pierdere netă de 732 de milioane de dolari anul trecut, cauzată în mare parte de o decizie excepțională de a acoperi taxele pentru angajații care își vând acțiunile. Situația financiară se consolidează și printr-o sumă compensatorie de 1 miliard de dolari primită de la Adobe după anularea tranzacției. Dylan Field, co-fondator și CEO-ul Figma, își păstrează controlul asupra companiei după IPO prin acțiuni cu voturi superioare. Morgan Stanley, Goldman Sachs, Allen & Company și JPMorgan coordonează oferta publică.

Exit mobile version