Ferrari a fost atacat de hackeri care vânează datele a zeci de mii de clienţi VIP. Compania anunţă că nu va accepta nicio cerere de răscumpărare.
În ultimele zile, Ferrari a primit o cerere de răscumpărare referitoare la datele de contact ale unora dintre clienţii săi, a declarat, luni seara, compania.
„În conformitate cu politica sa corporativă, Ferrari nu va accepta nicio cerere de răscumpărare, deoarece acceptarea unor astfel de solicitări ar finanţa activităţi criminale şi le-ar permite autorilor ameninţărilor să îşi perpetueze atacurile”, precizează compania, care a mai suferit atacuri cibernetice în trecut, deşi nu sunt comparabile cu acesta, notează Il Messaggero.
Compania e o ţintă atractivă pentru infractorii cibernetici care caută să fure informaţii: în acest caz, referitoare la datele de contact ale clienţilor, dar, în general, pot fi râvnite şi proiectele, produsele şi brevetele, foarte valoroase pe piaţă.
Spre deosebire de cazurile recente care au implicat alte companii, operaţiunile Ferrari nu au fost blocate.
Compania a început “imediat o investigaţie în colaborare cu o firmă de top în domeniul securităţii cibernetice la nivel mondial”. În plus, a informat autorităţile şi se declară încrezătoare că acestea vor face tot ce le stă în putinţă pentru anchetă.
Primele măsuri ale companiei au constat în informarea clienţilor, ţinta hackerilor.
“Ferrari tratează foarte serios problema confidenţialităţii clienţilor săi şi înţelege importanţa a ceea ce s-a întâmplat. Am colaborat cu experţi pentru a ne consolida în continuare sistemele, de a căror robusteţe suntem încrezători. De asemenea, putem confirma că încălcarea nu a avut niciun impact asupra operaţiunilor companiei noastre”, subliniază compania.