- Fabrica de mașini electrice a Xiaomi din Beijing devine atracție turistică și produce un vehicul la fiecare 76 de secunde, scrie FT.
- Modelele SU7 și YU7 au succes masiv în China, iar acțiunile Xiaomi cresc cu aproape 200% într-un an.
- Compania investește în producție proprie și cipuri avansate și se aliniază strategiei Beijingului și concurează cu Apple, Samsung și Huawei.
Fabrica de automobile electrice a Xiaomi, cel mai mare producător chinez de smartphone-uri, devine o atracție turistică în Beijing, unde vizitele se rezervă cu o lună înainte și uneori se decid prin loterie, conform FT.
Fanii companiei urmăresc zilnic linia de producție, unde iese un vehicul la fiecare 76 de secunde, într-o încercare de a reproduce modelul Tesla și de a integra producția de componente în regie proprie.
Xiaomi își depășește statutul de asamblor și concurează Tesla
Deși lansează doar două modele, estimările arată că livrările Xiaomi depășesc pe cele ale Tesla în China anul viitor. Sedanul electric SU7 se clasează pe locul al doilea în topul vânzărilor premium din prima jumătate a anului, iar SUV-ul YU7 adună 200.000 de precomenzi în trei minute de la lansare. Popularitatea automobilelor alimentează și acțiunile companiei, care cresc cu aproape 200% în ultimul an. Transformarea marchează o schimbare radicală pentru Xiaomi, cunoscută inițial ca un simplu asamblor de telefoane și gadgeturi.
Sub conducerea fondatorului Lei Jun, compania investește masiv în facilități proprii și dezvoltă componente interne – de la aliaje speciale și echipamente pentru caroserii, până la cipuri de ultimă generație. În 2024, Xiaomi mută producția telefoanelor premium în fabricile sale, iar anul acesta lansează primul său procesor propriu pe tehnologie de 3 nanometri. Planurile includ a doua etapă a fabricii auto din Beijing, menită să dubleze capacitatea la 350.000 de unități pe an, precum și noi investiții în aparate de uz casnic și în dezvoltarea de tehnologii „hardcore”, de la sisteme de operare până la inteligență artificială.
Strategia se aliniază apelului Beijingului de a crea „noi forțe productive” și pune Xiaomi în competiție directă cu giganți precum Apple, Samsung și Huawei.

