Estée Lauder se apropie de un acord pentru a cumpăra Tom Ford pentru aproximativ 2,8 miliarde de dolari, învingând concurenţa mai multor persoane interesate de achiziţionarea brandului de modă de lux, a raportat Financial Times.
Tom Ford a intrat în această săptămână în negocieri exclusive cu Estée Lauder, care vinde mărci de cosmetice precum MAC, Clinique şi Aveda, iar o tranzacţie ar putea fi anunţată chiar luni, au spus persoanele respective.
Un acord între cele două mărci ar evidenţia forţa unei pieţe a modei de lux şi a produselor cosmetice care a continuat să reziste în faţa inflaţiei în creştere şi a întreruperilor lanţului de aprovizionare.
Pentru Estée Lauder, cu sediul la New York, achiziţia Tom Ford ar fi cea mai mare şi cea mai recentă dintr-o serie de tranzacţii, printre care se numără preluarea controlului total al grupului canadian de produse de înfrumuseţare Deciem pentru aproximativ 1 miliard de dolari în 2021.
Goldman Sachs a fost angajată pentru a explora o vânzare a Tom Ford la începutul acestui an. Compania a primit interes din partea altor mărci de lux, inclusiv Kering, proprietarul Gucci. Estée Lauder are deja un acord de licenţă de lungă durată pentru produsele de înfrumuseţare şi parfumuri ale Tom Ford, ceea ce ar fi putut complica o tranzacţie cu Kering.
În cadrul afacerii cu Tom Ford, care a fost lansat de creatorul de modă omonim în 2005, Estée Lauder ar urma să achiziţioneze şi afacerea cu îmbrăcăminte, un domeniu în care are relativ puţină experienţă.
Linia de produse de înfrumuseţare a lui Tom Ford a avut rezultate deosebit de bune în China, o piaţă în creştere pentru ambele grupuri. De asemenea, are o afacere destul de profitabilă în domeniul ochelarilor de vedere, pe baza unor acorduri de licenţă cu producătorul de ochelari de soare Marcolin.
Potrivit Wall Street Journal, Kering se află în discuţii avansate pentru a cumpăra Tom Ford pentru aproximativ 3 miliarde de dolari, plasându-se în faţa Estée Lauder. Cu toate acestea, discuţiile cu proprietarul Gucci s-au destrămat deoarece cele două părţi s-au luptat să ajungă la un acord pe mai multe fronturi.
Tom Ford este renumit pentru faptul că a transformat Gucci în anii 1990 dintr-o afacere de familie, într-o putere în lumea modei. El a părăsit Gucci în 2005 pentru a lansa Tom Ford împreună cu Domenico De Sole, pe care l-a angajat la Gucci în 1994.
Deşi Tom Ford a avut succes, afacerea s-a confruntat cu dificultăţi în timpul pandemiei de coronavirus, iar compania a fost nevoită să concedieze o parte semnificativă a forţei sale de muncă.