Restricţiile de mobilitate implementate anul trecut pentru a combate criza sanitară au anulat aproape un sfert din businessul benzinăriilor OMV Petrom, liderul pieţei de carburanţi cu o cotă de piaţă de 32%, scrie Ziarul Financiar.
OMV Petrom Marketing, divizia de retail a grupului OMV Petrom, a terminat anul trecut cu vânzări de 14,5 miliarde de lei (circa 3 miliarde de euro), cu 24% mai mici faţă de cele din 2019, scăderea volumelor vândute fiind principala cauză a declinului, arată datele de la Ministerul Finanţelor.
„În România, vânzările cu amănuntul au fost de 2.248 mii tone în 2020, cu 6% mai mici comparativ cu 2019. Prin urmare, în 2020 volumul mediu de vânzări la nivel de staţie de carburanţi în România a ajuns la 4,88 mil. litri (2019: 5,27 mil. litri), conducând la scăderea totală a acestui indicator la nivel de grup la 4,03 mil. litri (2019: 4,43 mil. litri)“, se arată în raportul anual al OMV Petrom pentru 2020.
Profitul net al companiei a ajuns la 328 de milioane de lei, în scădere şi el faţă de nivelul de 442,8 milioane de lei din 2019.