- Echipa de tranziție a lui Trump recomandă abrogarea cerinței conform căreia companiile raportează datele automate legate de accidentele auto.
- Elon Musk se opune cerinței, pe motiv că regula vizează în mod nedrept compania lui, Tesla.
- Nu este clar dacă administrația Donald Trump va adopta recomandarea de a anula obligația de raportare, transmite CNBC.
Echipa de tranziție a lui Trump vrea ca viitoarea administrație să renunțe la o cerință de raportare a accidentelor auto. Este o mișcare care ar putea opri capacitatea guvernului de a investiga și reglementa siguranța mașinilor cu sisteme de conducere automată.
Elon Musk, cea mai bogată persoană din lume, cheltuie peste 250 de milioane de dolari pentru a-l ajuta pe Trump să fie ales președinte în noiembrie. Eliminarea dispoziției privind divulgarea accidentelor ar avantaja în special Tesla, care raportează majoritatea accidentelor – peste 1.500 – autorităților federale de reglementare a siguranței în cadrul programului. Tesla a fost vizată în anchete ale Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi, dintre care trei au pornit de la aceste date.
Recomandarea de a elimina regula legată de raportarea accidentelor vine din partea unei echipe de tranziție care are sarcina de a elabora strategii de 100 de zile pentru politica în domeniul automobilelor. Grupul a numit măsura un mandat pentru colectarea „excesivă” de date, se arată în documentul consultat de Reuters.
Cum răspunde Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi?
NHTSA afirmă într-o declarație că astfel de date sunt esențiale pentru evaluarea siguranței tehnologiilor emergente de conducere automată. Doi foști angajați ai NHTSA declară că cerințele de raportare a accidentelor au fost esențiale pentru investigațiile agenției cu privire la caracteristicile de asistență a șoferului ale Tesla, care au dus la rechemări în service în 2023. În lipsa datelor, NHTSA nu poate detecta cu ușurință modelele de accidente care evidențiază probleme de siguranță, spun foștii angajați.
NHTSA declară că a primit și analizat date a peste 2.700 de accidente de când agenția a stabilit regula în 2021. Datele au influențat 10 investigații în cazul a șase companii, conform NHTSA, precum și 9 rechemări în service privind siguranța care implică patru companii diferite.
În septembrie, NHTSA amendează Cruise, startup-ul de conducere autonomă deținut de General Motors, cu 1,5 milioane de dolari pentru că nu a raportat un incident din 2023 în care o mașină a lovit un pieton care fusese lovit de o altă mașină. GM declară că opri dezvoltării robotaxi la Cruise și o va integra în grupul său care lucrează la tehnologia de asistență a șoferului.