- IKEA lansează IKEA Preowned, o platformă pentru vânzarea și cumpărarea de mobilă uzată direct între clienți.
- Platforma se testează în Madrid și Oslo, cu planuri pentru lansare globală și listări gratuite, dar cu posibilitatea unei taxe viitoare.
- IKEA investește 3 miliarde de euro în extinderea magazinelor, inclusiv în România, și transformă magazinele de periferie în centre de distribuție online.
Grupul suedez de mobilă IKEA, cel mai mare retailer de mobilă din lume, provoacă Ebay, Craigslist și Gumtree cu o nouă platformă de produse second-hand, denumită IKEA Preowned. Clienții pot vinde mobilă IKEA uzată direct între ei. Aceștia au opțiunea de a primi cash sau vouchere pentru alte cumpărături în magazin.
Platforma se testează în Madrid și Oslo până la sfârșitul anului, iar planurile includ o lansare globală, conform FT.
Pentru utilizare, clienții introduc produsul lor, imagini proprii și un preț de vânzare. Baza de date IKEA, bazată pe inteligență artificială, generează imagini promoționale și măsurători. Cumpărătorul interesat ridică mobila direct de la vânzător, care poate alege între bani sau un voucher IKEA cu un bonus de 15%. Listările sunt gratuite, deși IKEA nu exclude posibilitatea aplicării unei taxe simbolice în viitor. Printre produsele deja înregistrate se numără canapele la 600 euro și dulapuri la 450 euro.
IKEA va investi 3 miliarde de euro pentru dezvoltarea și extinderea rețelei de magazine până la finele anului viitor, inclusiv în România
În 2020, IKEA anunța că va permite clienților să revândă vechile obiecte de mobilier cumpărate de la IKEA. Aceste obiecte vor fi revândute sub formă de produse second-hand. Inițiativa ‘Buy Back’ face parte din obiectivul IKEA de a deveni “o companie complet circulară și cu un impact pozitiv asupra mediului până în 2030”.
Conform acestei inițiative, derulată în 27 de țări pentru câteva zile, clienții primesc vouchere pentru obiectele de mobilier pe care le revând, în funcție de starea acestora. IKEA va investi 3 miliarde de euro pentru dezvoltarea și extinderea rețelei de magazine până la finele anului viitor, inclusiv în România. O mare parte din sumă va fi destinată transformării magazinelor existente de la periferiile orașelor în centre de distribuție pentru comenzile online. În ultimii trei ani fiscali, grupul Ingka, proprietarul IKEA, a investit aproximativ 2,1 miliarde de euro în magazine noi și existente în cele 32 de piețe ale sale.