Dentsu analizează vânzarea afacerii sale internaționale de publicitate și are în vedere o tranzacție care ar aduce miliarde de dolari

Grupul japonez de publicitate Dentsu analizează vânzarea afacerii sale internaționale, ceea ce încheie planurile sale de a concura global cu WPP și Publicis, într-un sector afectat de inteligența artificială, conform FT.

Dentsu angajează Mitsubishi UFJ Morgan Stanley și Nomura Securities pentru a contacta posibili cumpărători ai afacerii sale internaționale de publicitate creativă și media, o tranzacție ce ar aduce câteva miliarde de dolari.

Dentsu întâmpină dificultăți în expansiunea internațională și analizează vânzarea afacerii externe

Deși Dentsu are o poziție dominantă în Japonia, nu reușește să-și construiască o forță similară în străinătate, chiar și după achiziționarea grupului britanic de media Aegis în 2012. Afacerea internațională a Dentsu generează anual venituri nete de peste 4,5 miliarde de dolari, dar întâmpină dificultăți din cauza reducerii cheltuielilor clienților și a competiției mai mari.

Dentsu analizează mai multe opțiuni, inclusiv vânzarea unei participații minoritare sau vânzarea completă a operațiunilor sale externe, fără a lua încă o decizie finală. Grupul japonez reduce prognoza pentru acest an din cauza condițiilor dificile pe piețele internaționale și a pierderilor financiare și anunță restructurarea afacerilor internaționale, inclusiv prin concedierea a peste 3.400 de angajați. De asemenea, riscă să fie presat de rivali mai mari, iar impactul noilor instrumente de inteligență artificială rămâne o incertitudine majoră pentru industrie.

Exit mobile version