De ce nu acceptă RVM-urile orice tip de ambalaj reciclabil?

Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) a început să funcționeze în România din noiembrie anul trecut. Proiectul vizează crearea unui sistem de colectare selectivă a deșeurilor pentru un viitor mai curat și responsabil. SGR se aplică ambalajelor de băuturi din plastic, sticlă sau metal, cu capacitatea între 0,1 și 3 litri. Producătorii și comercianții sunt obligați să organizeze puncte de colectare și să returneze valoarea garanției ambalajelor consumatorilor, indiferent de locul achiziției.

De ce nu acceptă RVM-urile orice tip de ambalaj reciclabil?

Daniela Dobre, CEO al companiei de consultanță și servicii în protecția mediului Green Environment Support, subliniază că recipientele trebuie să poarte inscripția SGR pentru a fi acceptate de RVM-uri – mașinile automate de colectare a ambalajelor, iar această inscripție trebuie să fie în stare bună, la fel și ambalajul în sine, pentru a putea fi evaluat corect de automatul respectiv.

„Există recipiente care, deși sunt marcate corespunzător și nu sunt deformate, nu sunt acceptate de aparate, iar unul dintre motive poate fi modalitatea incorectă prin care producătorul le-a înregistrat în SGR la momentul punerii lor pe piață. Dacă greutatea recipientului sau dimensiunile sale nu au fost înregistrate corespunzător, există riscul ca aparatul să nu îl recunoasc㔸 exemplifică reprezentantul companiei de mediu.

Nu sunt acceptate la returnare ambalajele de dinaintea intrării în funcțiune a SGR

„Ideal ar fi ca toate ambalajele să poată fi predate în SGR fără toate aceste limitări, dar să nu uităm că acesta este un sistem finanțat de către producători, iar sumele de plată către SGR pentru recipientele introduse în circuitul economic trebuie să coincidă cu numărul de ambalaje care există, efectiv, în piață. În ciuda priorității înalte pe care o acordăm reciclării în sine, nu putem uita că avem de-a face cu un sistem, iar acesta nu poate accepta ambalaje pentru care nu s-a plătit contribuția de administrare corespunzătoare și pentru care garanția nu a fost facturată pe lanț. Altfel, nu s-ar putea urmări trasabilitatea ambalajelor extra”, explică Daniela Dobre.

Exit mobile version