- GAPMINDER INVESTEȘTE ÎN SALESTOOLS.
- SALESTOOLS IA 2 MIL.€ DE LA GAPMINDER.
- AGENTUL DE VÂNZĂRI E DIGITAL ȘI AUTONOM.
- GapMinder Fund II investește 2 milioane de euro în Salestools AI.
- GapMinder este investitor unic în această etapă.
- Salestools AI folosește agenți digitali autonomi bazați pe A.I.
- Salestools AI automatizează vânzările B2B cu agenți A.I.
- Platforma identifică clienți, cercetează, contactează și răspunde.
- Compania vrea să extindă echipa de ingineri din București.
- Salesforce: Echipele care folosesc AI au +30% șanse de creștere.
GapMinder Fund II investește 2 milioane de euro în Salestools AI, o companie care folosește Inteligența Artificială pentru automatizarea proceselelor de vânzări B2B.
Platforma dezvoltată de Salestools AI funcționează ca un „copilot” digital: identifică potențiali clienți, interacționează cu ei, face cercetare, trimite automat mesaje pe LinkedIn și e-mail și gestionează răspunsuri și obiecții.
Compania vrea să folosească finanțarea pentru extinderea echipa de ingineri din București și pentru a dezvolta noi agenți AI.
Fondată în 2015 de Loredana și Jesper Qvist, Salestools AI are în prezent 8 angajați în România și vrea să ajungă la 80 până la final de 2026.
Obiective pentru 2025: o creștere de 50% a veniturilor lunare, deschiderea unui birou în SUA și construirea celui mai mare laborator de cercetare AI din România. Merg la DAN MIHĂESCU, Partener Fondator al GapMinder Ventures.
Ce spune Dan Mihăescu, partener fondator, GapMinder Ventures?
„În primul rând, mulțumesc pentru invitație. Sper să-i invitați și pe fondatori, pentru că ei vorbesc mult mai bine despre business-ul lor. Noi ca investitori suntem investitori care ne uităm la startup-uri care pot să scaleze global, imediat, și contribuim foarte mult la dezvoltarea mediului de antreprenori din România, mai ales acelor care vor să crească la un nivel global.
Acum, despre SalesTools: ei sunt o companie excepțională care crește foarte rapid. În trecut au dezvoltat mai multe produse, au înțeles, au învățat din ele, au adunat foarte multe date cu acele produse și acum fac acest copilot pentru echipele de vânzări care optimizează foarte bine procesul în orice etapă prin care trece un agent de vânzări în a ajunge la clienți, la prospecți și a-i transforma chiar în contracte semnate.
Modul în care face asta este foarte personalizat și, deși este automatizat, este foarte personalizat și foarte valid, viabil, produce rezultate imediat. Platforma este foarte ușor de accesat, orice client o poate folosi imediat, practic în mai puțin de ordine de minute, ore, în funcție și de nivelul de pregătire a clienților. Și din cauza asta crește foarte repede. Termenul menționat cu creșterea de 50% lunar este ok, este un target de creștere de la lună la lună în realitate.
Am văzut foarte multe companii în tot ecosistemul de startup-uri global care cresc în ritmul acesta, iar la ei 75% dintre clienți sunt oricum în Statele Unite, probabil că diferența este dominantă în UK și în Europa Vestică. Deci potențialul lor de creștere este fantastic.
Cum se diferențează? Faptul că produsul acesta livrează rezultate imediat, fiind folosit ca un copilot în acest moment, are și costuri extrem de mici comparativ cu orice job similar pe care l-ar face un om, un human.
Lucrurile vor evolua. Sunt suficient de bune ca să-și țină promisiunea în fața clienților ca și copilot. Asta e stadiul în care se află și tehnologia și produsul. În viitorul imediat ea va putea să facă mult mai mult de atât. Adică nu ai o echipă de vânzări și vrei să automatizezi toată echipa de vânzări? Ok, lucrul ăsta nu e imposibil, se poate face și într-adevăr se agreagă în ceea ce ar face mai multe tool-uri care sunt astăzi disparate într-o echipă de vânzări – adică tool-uri pentru prospectare, tool-uri de outreach, tool-uri de follow-up, inclusiv CRM, integrări cu CRM.
Practic, ar putea să ajungă acolo. Orizontul de timp în care mă aștept să facă asta cred că ține foarte mult de comportamentul oamenilor în a accepta astfel de tool-uri, ca să le permită și să lase foarte multă încredere unor astfel de tool-uri să execute. Dar, bineînțeles, ca în orice, există și early adopters, deci există și clienți care, pur și simplu, poate nu au forță de vânzări și vor să încerce să vândă către clienți de tip B2B. Se poate adapta platforma aceasta ca să vândă în felul ăsta sau să creeze măcar mai mulți clienți și apoi să facă closing cu un founder, să spunem.
Să nu uităm că astfel de tool-uri pot fi folosite inclusiv de startup-uri care au revendicat deja finanțări seria A, seria B, care își doresc foarte mult să crească și astfel de automatizări le prind nemaipomenit de bine.
Cred că cel mai important este să mențină ritmul ăsta de creștere și să îmbunătățească produsul în mod constant. Este o companie care poate să ajungă ușor la 20 de milioane venituri recurente în 2 ani, nu știu, în 3 ani. Are potențialul ăsta, are o rată de creștere fantastică și cred că piața va valida tot potențialul ăsta”, spune el.
