- Companiile din România folosesc preponderent munca hibridă, cu reguli adaptate fiecărei organizaţii.
- Firmele performante tratează biroul ca pe o investiţie strategică, nu ca pe un cost.
- City Grill Group aplică un model flexibil, care combină biroul cu munca din restaurante.
- Bringo şi Inter Computer România folosesc munca hibridă pentru a susţine colaborarea şi eficienţa echipelor.
Munca hibridă se consolidează ca model dominant
La aproape cinci ani de la schimbările majore generate de pandemie, companiile din România stabilesc un echilibru funcţional între flexibilitate şi prezenţa la birou. Munca hibridă rămâne cel mai utilizat model de organizare a activităţii, însă structura acestuia diferă în funcţie de specificul activităţii şi de politica internă a fiecărei organizaţii. Unele companii recomandă prezenţa la birou 2, 3 sau 4 zile pe săptămână, iar altele solicită prezenţa zilnică, dar oferă flexibilitate privind programul şi modul de utilizare a spaţiului, a explicat Horaţiu Didea, managing partner Workspace Studio, un business care oferă servicii de amenajare a spaţiilor de birouri. Pentru companiile fondate recent, precum Inter Computer România, modelul hibrid reprezintă punctul de plecare şi combină prezenţa la birou, munca în teren şi lucrul de la distanţă, pentru a susţine interacţiunea constantă cu clienţii şi luarea rapidă a deciziilor, spune Gabriel Tomescu, CEO al Inter Computer Romania, parte a grupului maghiar Inter Computer Group (IC Group).
Biroul devine investiţie strategică în oameni şi cultură
Tot mai multe companii tratează spaţiul de birou ca pe o investiţie strategică, nu ca pe un cost fix, şi îl folosesc pentru colaborare, mentorat şi consolidarea culturii organizaţionale. Reprezentanţii Workspace Studio arată că prezenţa fizică nu echivalează automat cu productivitatea şi că angajaţii revin la birou atunci când spaţiul oferă ergonomie, confort şi zone adaptate nevoilor reale. City Grill Group aplică un model flexibil atipic, în care angajaţii din departamentele suport alternează între birou şi restaurantele grupului, pentru a susţine conectarea cu operaţiunile şi colaborarea eficientă, potrivit lui Ionuț Păun, HR director, City Grill Group. Bringo România lucrează într-un model hibrid cu trei zile la birou, organizate pentru interacţiune şi co-creare, şi susţine că prezenţa la birou funcţionează atunci când oferă energie, idei şi sentiment de apartenenţă.

