Cum arată datele businessului din România: primele 2.000 de firme mari realizează 52% din cifra de afaceri totală din economie, de 1.991 mld. lei, adică 406 mld. euro, dar numai 34% din profit. 800.000 de microîntreprinderi şi IMM-uri au 48% din cifra de afaceri, dar 66% din profit.
În România sunt 2.000 de companii mari – firme cu afaceri de peste 50 mil. euro şi peste 250 de angajaţi, iar ele generează 52% din cifra de afaceri.
Mai exact, din aproape 2.000 de miliarde de lei (410 mld. euro) cifră de afaceri totală din 2021, peste jumătate – 1.035 miliarde de lei (210 mld. euro) – este generată de cele mai mari 2.000 de companii din România.
Amprenta firmelor mari în economie scade însă când este vorba de alţi trei indicatori urmăriţi de ZF în această analiză realizată pe baza datelor transmise de Registrul Comerţului: profit net, pierdere şi număr de salariaţi.
Firmele mari contribuie cu 34% la profit, au 35% din numărul de angajaţi din companii şi generează 28% din pierderi.
După definiţiile oficiale privind împărţirea firmelor dintr-o economie, universul de companii locale mai are 750.000 de microintreprinderi, 47.000 de firme mici şi în jur de 8.000 de firme mijlocii, acel nucelu IMM vital în toate economiile lumii.
Segmentul micro este cel mai numeros ca reprezentare şi generează 13% din cifra de afaceri totală, dar peste o treime din profit, pondere comparabilă cu cea a firmelor mari.
Dacă adăugăm şi IMM-urile, atunci contribuţia totală la afaceri urcă la 48%, dar la profit merge la 66%, arată analiza făcută de ZF.