- Crocs reduce comenzile din cauza unui mediu economic dificil și consumatori prudenți, scrie CNBC.
- Compania limitează promoțiile ajustează inventarul și anticipează scăderi ale vânzărilor și ale marjei.
- În T2, Crocs raportează pierderi mari din cauza deprecierii Heydude, cu venituri ușor în creștere.
Compania de încălțăminte Crocs planifică reducerea comenzilor pentru a doua jumătate a anului, pe fondul unui mediu economic pe care CEO-ul Andrew Rees îl descrie drept „îngrijorător” pentru consumatori, scrie CNBC.
El explică că americanii devin mai precauți în privința cheltuielilor discreționare din cauza anticipării unor creșteri ale prețurilor, ceea ce afectează atât consumatorii, cât și partenerii de retail, care încep să reducă comenzile viitoare.
Care e impactul asupra pieței?
După anunțurile companiei, acțiunile Crocs scad joi cu aproape 30% și marchează cea mai proastă zi pentru titlurile Crocs din octombrie 2011.
Prognozele mai slabe decât așteptările pentru trimestrul curent și avertismentele cu privire la mediul de consum provoacă această reacție puternică pe piață.
Care sunt provocările legate de lanțul de aprovizionare?
Crocs își importă majoritatea produselor din țări ca Vietnam, China, Indonezia și Cambodgia, care sunt supuse în prezent unor tarife de import crescute.
Pentru a-și proteja profitabilitatea, compania începe să reducă activitatea promoțională către comercianți și să preia înapoi din inventarul mai vechi, în special pentru marca Heydude, cu scopul de a „reseta” relația cu partenerii de retail. Aceste măsuri, potrivit CEO-ului, afectează volumul vânzărilor în următoarele trimestre.
Care e strategia pe termen lung?
Înainte de aceste măsuri, Crocs implementează deja economii de costuri de 50 milioane de dolari. Deși ajustările afectează performanța pe termen scurt, ele întăresc poziția companiei, maximizează marjele și susțin generarea de flux de numerar pe termen lung.
Care sunt prognozele financiare?
Pentru T3, Crocs anticipează venituri cu 9-11% mai mici față de anul precedent, mult sub estimările analiștilor.
Compania se așteaptă la o scădere semnificativă a marjei operaționale ajustate, la aproximativ 18-19%, comparativ cu 25,4% în aceeași perioadă a anului trecut. Compania nu oferă estimări pentru întregul an.
În T2, Crocs raportează o pierdere netă de 492,3 milioane de dolari, cauzată în principal de o taxă de depreciere fără numerar de 737 milioane de dolari legată de marca Heydude. Fără acest element și alte cheltuieli unice, compania obține câștiguri ajustate peste așteptările Wall Street.
Veniturile cresc ușor și ating 1,15 miliarde de dolari, în linie cu estimările.

