- 77% dintre companii consideră că cea mai mare provocare a anului 2024 a fost gestionarea impactului creșterii costurilor.
- Aproape jumătate dintre ele consideră digitalizarea și tehnologia elemente cheie pentru eficiența în afaceri, arată un studiu Valoria.
- Studiul a fost derulat pe eșantion de 306 companii, din 20 august, până în 10 septembrie.
Costurile mari au fost provocarea numărul unu pentru companii în 2024. Cel puțin asta consideră 77% dintre cele 306 companii analizate în studiul „Evoluția afacerilor din România” al Valoria Business Solutions, ediția numărul 11.
Aproape jumătate dintre ele, 46%, consideră că digitalizarea și tehnologizarea sunt cea mai mare oportunitate pentru afaceri și pentru creșterea eficienței.
Râmân importanți și clienții. 43% dintre companii spun că relațiile cu clienții s-au îmbunătățit în acest an, 42% spun că au rămas la fel, iar 15% spun că în alți ani erau mai bune.
Cum merg vânzările? 55% dintre companii au reușit să le crească în 2024 prin adăugarea de noi produse/servicii în portofoliu, 52% prin creșterea investițiilor în marketing, iar 38% deschiderea de noi canale de distribuție.
Ce indicatori au fost analizați pentru companii?
Indicatorii analizați includ cifra de afaceri, profitul, investițiile, evoluția numărului de angajați și a nivelului salariilor. Sondajul a fost derulat în perioada 20 august – 10 septembrie.
Pe lângă costuri au mai existat provocări mari. Precum atragerea și retenția angajaților, 73%, digitalizarea și automatizarea proceselor, pentru 61% dintre ele și instabilitatea mediului politic și social, pentru 32%.
În ultimele 6 luni retenția personalului s-a îmbunătățit la 19% dintre firme, în timp ce la 70% a rămas la fel. În ceea ce privește controlul costurilor și fluxul de numerar, provocările sunt mai mari, 32% dintre companii au o deteriorare a fluxului de numerar, iar 38% au avut dificultăți în controlul costurilor.