- Continental urmează să rămână doar cu businessul de anvelope.
- Grupul Continental are 20.000 de angajați în România.
- Germanii votează separarea diviziei Automotive.
- În 2021, grupul separă divizia Powertrain, numită astăzi Vitesco.
- Divizia Powertrain este preluată anul trecut de Schaeffler.
- Divizia Automotive continuă sub numele de Aumovio.
- În România, Automotive este prezentă la Braşov, Iaşi, Sibiu şi Timişoara.
- La nivel global, Aumovio urmează să aibă peste 92.000 de angajați.
- Listarea Aumovio la Börse Frankfurt este programată pentru septembrie 2025.
- Urmează și vânzarea diviziei de furtune și curele, Contitech.
Grupul Continental, cu 20.000 de angajați în România, urmează să rămână doar cu businessul de anvelope. La patru ani de la separarea diviziei Powertrain, numită astăzi Vitesco Technologies, germanii votează separarea diviziei Automotive. Aceasta continuă sub numele de Aumovio, conform anunțului oficial făcut la Salonul Auto de la Shanghai.
În România divizia Automotive este prezentă la Braşov, Iaşi, Sibiu şi Timişoara. La nivel global, Aumovio urmează să aibă peste 92.000 de angajați, iar în septembrie 2025 este programată listarea Aumovio la Bursa de Valori din Frankfurt. Urmează să fie vândută și Contitech, divizia de furtune şi curele, conform presei internaționale.
Ce spune Bogdan Alecu, jurnalist, ZF, pentru Aleph Business?
Cum va afecta separarea Aumovio activitatea și numărul de angajați Continental în România?
„Continentalul, practic, se va reorganiza prin separarea Diviziei de Automotive din Europa, pe care o are inclusiv în România, astfel încât business-ul propriu zis al companiei Continental se va reduce. Pe de altă parte, dacă ne uităm ce s-a întâmplat cu Powertrain, care a devenit Vitesco, iar acum este parte din Schaeffler, angajații rămân, practic, acolo, rămân pe loc, doar că își schimbă angajatorul”, spune el.
Ce planuri are Aumovio pentru extinderea operațiunilor în Europa Centrală și de Est, inclusiv în România?
„Ei merg pe același principiu pe care a mers și Vitesco și Divizia de Powertrain în urmă cu 4 ani. Ei vor să devină o companie mai suplă, care să se acționeze mai repede și să se adapteze mai repede, pentru că vedem cum chinezii se mișcă extrem de repede, ei reușesc să livreze o mașină nouă în mai puțin de 2 ani, lucru de neconceput în Europa până de curând. La noi, de obicei, în Europa durează cam 4-5 ani proiectarea unei mașini. Vedem că în Asia deja lucrurile se mișcă foarte repede și implicit și companiile noastre europene vor și ele să aprindă viteză”, adaugă el.
Care este strategia Continental pentru dezvoltarea businessului de anvelope în contextul noii reorganizări?
„Ei se vor concentra, practic, pe ce știam noi că este Continental acum 10-15 ani, business-ul de anvelope. Ei au producție în România, la Timișoara, ei văd că merg mai departe, investesc în continuare acolo și, practic, acesta va rămâne core business-ul lor odată cu vânzarea Contitech și separarea Automotive”, conchide el.
