- Continental reduce 870 de locuri de muncă în România și se adaptează la transformările din industria auto, scrie ZF.
- Divizia Automotive devine compania independentă Aumovio, focusată pe tehnologie auto avansată.
- Continental analizează vânzarea diviziei ContiTech și se concentrează pe producția de anvelope.
Continental este cel mai mare angajator din industria auto din România și anunță în această primăvară o serie de măsuri de restructurare care duc la desființarea a aproximativ 870 de locuri de muncă în țară, în cadrul diviziilor ContiTech și Automotive, conform ZF.
Această decizie reflectă transformările majore din industria auto la nivel global, în care tranziția către electromobilitate, digitalizarea și vehiculele definite prin software schimbă modul de funcționare al companiilor.
Continental restructurează diviziile Automotive și ContiTech
În România, Continental are circa 20.000 de angajați și operează în patru centre importante: Timișoara, Brașov, Sibiu și Iași, unde desfășoară atât activități de producție, cât și de cercetare-dezvoltare. Deși compania continuă să considere România o piață strategică, restructurarea afectează în mod direct poziția locală a celor două divizii majore, care se află în proces de redefinire la nivel global.
Din totalul locurilor de muncă eliminate, aproximativ 230 provin din fabrica ContiTech OESL din Timișoara, divizie ce produce componente pentru echipamente originale. Măsura are drept scop ajustarea capacităților la cerințele în schimbare ale clienților și creșterea eficienței operaționale. Mai amplă este însă restructurarea din divizia Automotive, care reduce circa 640 de posturi la nivel național.

