Companiile din România pierd zeci mii de euro pe an din cauză că planificarea şi urmărirea mentenanţei echipamentelor nu este digitalizată sau, chiar dacă există o planificare, managerii nu pot verifica dacă tehnicienii de revizie şi mententanţă şi-au îndeplinit sarcinile de serviciu corect pe teren.
„Una dintre problemele cel mai frecvent întâlnite în companii – fie că vorbim de producători de bunuri cu multe utilaje şi aparate sau de firme din agricultură care au multe tractoare – este modul în care se face întreţinerea echipamentelor de lucru şi frecvenţa cu care se fac verificările. Deşi este dificilă cuantificarea pierderilor, o revizie neefectuată sau o mentenanţă făcută cu întârziere a unui echipament folosit în construcţii poate conduce la câteva zile de standby pentru o companie, care între timp trebuie să plătească salariile muncitorilor din şantier fără să realizeze lucrările planificate. În ultima vreme, a crescut cererea de soluţii digitale de planificare şi monitorizare a lucrărilor de reparaţii şi/sau de mentenanţă pentru că firmele vor să vadă cât de repede şi eficient se efectuează reparaţiile urgente, dar şi dacă, în perioadele de revizie şi de mentenanţă, tehnicienii îşi fac cu adevărat treaba pe teren”, a spus Adrian Dinu, fondatorul companiei de software Creasoft.
Compania a dezvoltat în 2021, la cerinţa unor clienţi din industria de echipamente telecom şi din cea a administrării sistemelor de iluminat, o soluţie de evidenţă şi planificare de reparaţii, dar şi de revizii şi de mentenanţă pentru utilaje şi dispozitive, bazată pe scanarea codurilor QR lipite pe utilaje.
„Managerii din aceste companii vor să ştie concret dacă angajaţii fac revizia şi mentenanţa echipamentelor conform regulamentelor şi nu îşi mai asumă niciun risc când vine vorba de calitate. Au fost situaţii când un angajat care trebuia să facă revizia a 10 utilaje într-o zi nu a făcut, în realitate, nimic în acea zi, dar a completat un fişier Excel conform căruia şi-ar fi îndeplinit treaba”, a mai spus Adrian Dinu.