Compania americană Nike a anunţat că se retrage complet din Rusia

--FILE--Pedestrians walk past a Nike sportswear store in Xiamen city, southeast China's Fujian province, 21 April 2018. Nike Inc has caught onto the sustainability trend in China in a bid to capture young shoppers' hearts, as demonstrated when it opened a state-of-the-art logistics facility last week. The sportswear giant officially launched the latest phase of its Nike China Logistics Center in Taicang, a county-level city within Suzhou, Jiangsu province, last Thursday. "The completion of the CLC's third building marks an important milestone for Nike's development in China. It also demonstrates Nike's great confidence in Taicang's investment climate and China's future economic development," said Angela Dong, vice-president of Nike. The company said it hopes the move will considerably increase its supply chain capacity. It also demonstrates its corporate social responsibility commitments. "In China, we have developed tiers of logistics nodes with opportunity and commitment to stay closer to our Chinese customers. Nike's focus on the consumer is relentless," said Keith Lambert, vice-president of Global Logistics for Nike. The new logistics center places a heavy emphasis on sustainability, adopting a customized design to cut carbon emissions and energy consumption. The facility harnesses natural light, recycles cardboard boxes, uses recyclable plastic packaging and circulates river water instead of air conditioning to cool the factory.

Compania americană Nike a anunţat că se retrage complet din Rusia din cauza războiului pe care ruşii l-au declanşat în Ucraina, anunţă Sky News.

Retailerul american de îmbrăcăminte sportivă Nike a anunţat că în următoarele luni se va retrage complet din Rusia.

„Nike a luat decizia de a părăsi piaţa din Rusia. Prioritatea noastră este să ne asigurăm că ne susţinem pe deplin angajaţii în timp ce ne reducem în mod responsabil operaţiunile în următoarele luni”, a anunţat firma prin intermediul unui comunicat.

Măsura vine la câteva luni după ce firma a încetat să mai preia comenzi online pentru clienţii ruşi, deoarece procesarea plăţilor a devenit mai dificilă odată cu impunerea sancţiunilor.

În urma războiului din Ucraina, multe branduri au decis să-şi suspende sau să-şi elimine afacerile din Rusia.

În luna mai, Marks & Spencer a anunţat că va „ieşi complet din Rusia”, deoarece este o „afacere bazată pe valori”. Aceasta a precizat că ieşirea din Rusia şi întreruperea activităţii în Ucraina o costă 31 de milioane de lire sterline.

De asemenea, lanţul de restaurante fast-food McDonald’s şi-a vândut toate restaurantele din Rusia şi a declarat că menţinerea afacerii sale în zonă „nu mai poate fi susţinută şi nici nu mai este în concordanţă cu valorile McDonald’s”.

Exit mobile version