- CMA propune ca Google să primească statutul de „jucător cu poziție strategică”, ceea ce îi permite autorității să impună măsuri și sancțiuni, scrie CNBC.
- Google avertizează că schimbările propuse pot afecta afacerile și consumatorii, dar colaborează cu autoritățile pentru a evita restricțiile.
- Reglementările globale se intensifică, iar Google se confruntă cu procese antitrust atât în SUA, cât și în Uniunea Europeană.
Google ar putea fi nevoită să își modifice serviciile de căutare online în Marea Britanie, după ce autoritățile de reglementare își exprimă îngrijorarea cu privire la dominația companiei pe piață, conform CNBC.
Autoritatea britanică pentru concurență (CMA) propune acordarea statutului de „jucător cu poziție strategică pe piață” pentru Google, conform noii legislații privind piețele digitale, concurența și protecția consumatorilor. Acest statut, similar cu cel prevăzut de legislația UE (Digital Markets Act), permite CMA să impună direct măsuri și sancțiuni companiilor mari din tehnologie, inclusiv amenzi de până la 10% din veniturile globale anuale.
Care sunt măsurile pe care Google trebuie să le aplice?
Dacă propunerea se aprobă, Google trebuie să aplice mai multe măsuri, printre care:
- Afișează opțiuni clare pentru alegerea și schimbarea motorului de căutare;
- Asigură rezultate de căutare corecte și nediscriminatorii;
- Oferă control publisherilor asupra modului în care conținutul lor se utilizează, inclusiv în răspunsurile generate de inteligența artificială;
- Permite portabilitatea datelor de căutare ale utilizatorilor, pentru a încuraja inovația.
Google contestă restricțiile, iar autoritățile continuă presiunile
Google avertizează că aceste schimbări pot avea implicații majore pentru afaceri și consumatori în Marea Britanie. Compania își exprimă îngrijorarea că autoritățile britanice analizează măsuri ample fără a prezenta dovezi concrete și anunță că lucrează împreună cu CMA pentru a evita restricțiile.
Acest demers se înscrie într-o tendință globală de limitare a puterii marilor companii de tehnologie. În SUA, un judecător decide în aprilie că Google deține monopoluri ilegale în domeniul publicității online, iar în Europa, Curtea de Justiție a UE analizează apelul Google împotriva unei amenzi antitrust de 4,1 miliarde de euro.

