Ce înseamnă trecerea la REGES? Aurelian Chitez, sales manager, SD Worx România: Noul REGES online va facilita o evidență mai clară și curată sau actualizată a relațiilor de muncă, oferind atât angajaților cât și angajatorilor acces la date în timp real

Dacă ești angajator, asta-i pentru tine: Mai ai 5 luni la dispoziție să folosești REGES-ONLINE, noul sistem digital de evidență a salariaților, care înlocuiește REVISALUL. Vechicul program mai poate fi accesat doar pentru consultare. Tranziţia la noua platformă este obligatorie şi îți va aduce sancţiuni între 5.000 şi 20.000 de lei. dacă nu respecți termenele.

Tranziţia la REGES aduce schimbări majore: Atât ca angajator, cât și ca salariat, poți accesa datele din contractele de muncă, poți verifica informațiile încărcate și poți semnala eventuale erori. Proiectul este finanţat din fonduri PNRR și are o valoare de 53,5 milioane de lei.

Sistemul REVISAL, implementat cu infrastructură hardware şi software din 2011, obliga angajatorii să meargă fizic la inspectoratele teritoriale de muncă pentru obţinerea accesului sau pentru rezolvarea altor solicitări. Iar în caz de pierdere a datelor, pentru firmele cu mai puţin de 50 de angajaţi, registrul este furnizat în format tipărit şi trebuie reintrodus manual.

Ce spune Aurelian Chitez, sales manager, SD Worx România, pentru Aleph Business?

Ce impact are această schimbare în piața muncii?

„O întrebare foarte bună. Aici aș vrea să trecem în revistă câteva aspecte importante. Primul lucru este dat de digitalizarea și transparența crescută. Noul REGES online va facilita o evidență mai clară și curată sau actualizată a relațiilor de muncă, oferind atât angajaților cât și angajatorilor acces la date în timp real. Un alt aspect foarte important este dat de accesul salariaților la date. Angajații pot consulta istoricul de muncă, fără a mai fi dependenți de angajatori. Un alt aspect la fel de important este dat de reducerea birocratiei, despre care antevorbitorul meu a povestit mai devreme. Partea de eliminare completă sau parțială în primă instanță a hârțogăriei. Zona de responsabilitate crescută, pentru că acum, în afară de angajator, un ochi suplimentar va fi pus de către angajat pe documentele din sistem. Și, bineînțeles, în ultimul rând, partea de suport pentru politici publice. Statul va avea acces în timp real la date, iar trăind în era tehnologiei, având acces la date, putem lua foarte repede decizii bazate pe aceste date”, spune el.

La ce să fie atenți angajatorii când fac tranziția către REGES?

„Primul aspect care îmi vine în minte este partea de actualizare a datelor. Să se asigure că datele introduce în REGES sunt corecte și complete. În primul rând, o dată cu migrarea, iar în un alt aspect foarte important este dat de conturi și permisiuni. O dată cu primirea accesului în spațiu virtual fiecare companie va trebui să aloce câte un responsabil intern pentru gestionarea acestor activități pe platforma online. La fel, partea de validare a datelor, orice modificare adusă unui contract va trebui să vină însoțită de documente justificative, ca și până acum de altfel. Dar aici, practic cu atenție sporită, vine și din partea conformității cu zona de GDPR. Iar nu, în ultimul rând, partea de instruire sau de training, cum spunem noi, care va fi binevenită oricând sau, bineînțeles, definite sesiuni de training pentru oamenii noi sau pentru cei existenți, pentru că o dată cu implementarea REGES-ului online cu siguranță vor fi și funcționalități noi pe care partenerii le vor dezvolta în timp”, adaugă el.

Exit mobile version