- Nio lansează flagship-ul ET9 și vinde prima serie în 12 ore în China.
- Firefly, noul model compact al Nio, ajunge în Europa în prima jumătate a anului 2025.
- Nio își propune să dubleze vânzările până în 2025 și să atingă rentabilitatea în 2026.
Nio Day 2024 are loc în 21 decembrie, ultima zi oficială pentru Iohannis ca președinte al României.
NIO, producătorul global de automobile, vine cu noul flagship Nio ET9, cu un preț de pornire de 103.500 de euro. Iar prima serie de mașini, limitată la 999 de mașini, e vândută în primele 12 ore clienților din China.
$Nio #ET9 vs MBZ Maybauch on the test course back to back!
What a difference between the two in the ride! $Nio ET9 floats above the bumps on the road; white the other just bounces around!
Brother Shuishui said he's proud of domestic cars again@NIOGlobal pic.twitter.com/xVRTLq0PbR— Trader Chris (@5littlebass) December 21, 2024
William Li, CEO-ul companiei, mai vine și cu noul brand Firefly. Oficial, e lansat în China în aprilie 2025, probabil în timpul Salonului Auto de la Shanghai. Firefly seamănă cu Mini Cooper.
Precomenzile au început în China, pentru aproximativ 20.000 de euro.
În topul celor mai mari dețineri ale românilor pe platforma eToro, acțiunile Nio sunt pe locul 2, după rivalul Tesla.
Acțiunile Nio închid vineri cu o creștere de 3,2%, la 4,54 dolari. De la începutul anului, valoarea acțiunilor scade cu aproximativ 50%.
$NIO ET9 champagne challenge with Herbert Deiss pic.twitter.com/jCgg8rh0OE— NIOnvo (@cool_cat1980) December 21, 2024
Firefly ajunge în Europa în prima jumătate a anului 2025 prin distribuitori locali
Firefly ajunge-n Europa în prima jumătate a anului viitor. Spre deosebire de vehiculele premium ale companiei, modelul compact va fi vândut prin intermediul unui partener de distribuție stabilit în fiecare țară.
„Avem nevoie ca partenerii să fie complet pregătiți,” o spune William Li, fondatorul și CEO-ul. Directorul executiv spune că Nio a ajuns deja la un acord cu mulți parteneri din Europa. Li a recunoscut că marca a fost inițial planificată să fie lansată în Europa, însă planul s-a schimbat după introducerea recentă a tarifelor de către Comisia Europeană, care au afectat compania cu taxe suplimentare de 21,7%.
Compania îşi propune să-şi dubleze vânzările până în 2025 şi să atingă pragul de rentabilitate în 2026, dar a recunoscut luna aceasta că creşterea vânzărilor este cu doi ani în întârziere faţă de planurile iniţiale.