Succesul nu poate dura la nesfârșit. Este prima mare lovitură pe care o primește Facebook, în frunte cu Mark Zuckerberg. După 18 ani de creștere continuă pe bursă, acțiunile Facebook sunt în cădere liberă.
Acestea au scăzut miercuri cu 20%, iar Facebook a pierdut peste 200 de miliarde de dolari din capitalizare. Cauza? Raportul financiar pe trimestrul 4, care a fost cu mult sub așteptările companiei. Cu un câștig de 3,67 dolari per acțiune vs. 3,84 dolari per acțiune, preconizați. Cât despre trimestrul 1 din 2022, oficialii Facebook se așteaptă la ce e mai rău.
Cauzele pentru care acțiunile Facebook s-au prăbușit
Primele semne că nava se scufundă au apărut luni. Acțiunile marilor companii de tech, în frunte cu Facebook, s-au lovit de creșterea dobânzilor la obligațiuni. Aici vorbim despre o scădere de 3% pentru Amazon, 2,5% pentru Apple, 2,1% pentru Alphabet și 5% pentru Facebook.
Următoarea lovitură a fost scăderea cu 20% a acțiunilor de miercuri, unde una dintre cauzele principale a fost reducerea numărului de utilizatori activi. De la 1,3 miliarde de oameni activi zilnic în trimestrul 3, la 1,29 miliarde în trimestrul 4. O reacție creată de schimbarea termenilor de confedențialitate ai Apple care au îngreunat procesul de creare de ads-uri pe Facebook și Instagram, pentru companii.
Pentru trimestrul 1 din 2022, veniturile vor fi în jur de 27 de miliarde de dolari, spre deosebire de cele 30 de miliarde așteptate inițial.
Compania Meta este acum all-in în Metaverse, cu 10 miliarde de dolari investiți anual. Au vrut să își facă o intrare răsunătoare și să își scoată propria criptomonedă, Diem, în loc sa folosească o monedă deja existentă așa cum fac toți nou veniții.
Greșeala lor a fost să intre într-o lume descentralizată cu o mentalitate centralizată. Drept doavadă, Diem, inițial cunoscut drept Libra, a fost vândut pe 200 de milioane de dolari celor de la Silvergate, o bancă axată pe partea de cripto care acum vrea să lanseze un stablecoin bazat pe dolarul american.
Facebook, dată în judecată de Andrew Forrest
Dar nu este singura greșeală făcută de Facebook. Avem și cazul lui Andrew Forrest, un miliardar australian care a dat în judecată Meta pentru o serie de reclame cripto care s-au folosit de imaginea sa, fără ca acesta să știe.
Asta se întâmpla în 2019, când mai mulți oameni au căzut în plasă, printre care și un australian care a pierdut peste 900.000 de dolari din cauza unei astfel de reclame. Procesul intentat de Forrest va începe pe 28 martie, dar nu știm câte se vor schimba în cele din urmă. Nu este nici prima și nici ultima perosnalitate a cărei imagine este folosită în astfel de scopuri.