Dacă îți plac preparatele cu specific american, află că poți găsi în București un nou concept de tip quick service. Restaurantul Fryday vinde cartofi proaspeți, tăiați chiar în bucătăria locației și realizați după o rețetă aparte, pentru că sunt prăjiți în ulei de alune.
Brand-ul a fost lansat de Lucian Florea, în Suceava, în 2019, și a plasat restaurantul între McDonald’s și KFC, pentru a se bate de la egal la egal cu marii jucători ai pieței. Antreprenorul spune că a lansat Fryday pentru a crea un lanț național de restaurante, iar planul este deja pus în aplicare, cu cele 2 locații din Timișoara și București.
Varietatea definește meniul restaurantului, de la numeroasele preparate, până la posibilitatea de a-ți personaliza burger-ul cu 16 topping-uri diferite. Echipa Fryday vrea să ofere clienților calitate și savoare.
“După ce am deschis în Suceava, am reușit să dăm prima franciză și cred că suntem primii din România care am reușit să dăm franciză după un an de zile, fiind brand românesc, conceput de la 0 de noi.
După un an de zile, am dat franciza în Timișoara și văzând că în Timișoara a explodat pur și simplu, nu ne așteptam, atunci am luat la asalt fiecare oraș, fiecare mall, ca să putem să deschidem și în alte orașe. Ne-am făcut planul și am reușit să intram pe București”, a declarat Hutopila Valentin, national training manager Fryday.
Materiile prime sunt importate în principiu din Statele Unite, iar meniul Fryday are o varietate de produse cu specific american. De la cartofi și burgeri, până la înghețată cremoasă și milkshake aromat. Clienții își pot personaliza burgerii și pot alege între carne de pui, vită sau somon
“Cartofii, exact cum apare și pe brand, fries, burgers and shakes – cartofi, burgeri și milkshake. Cartofi. De ce fries? Pentru că avem procedură specială pentru cartofi, noi nu vindem cartofi congelați, avem cartofi proaspeți. Cartoful este crocant în exterior, moale la interior.
Produsele pe care le avem noi se regăsesc și în alte țări. Ca de exemplu, sunt sosurile, sunt niște sosuri speciale, noi le aducem din afară. Avem șapte sosuri speciale.
Pe partea de burgeri, burgerii sunt custom. Un burger poate conține 16 sosuri. Într-adevăr, nu-și va alege clientul16 topping-uri, noi recomandăm maxim 5 topping-uri și tocmai asta este atracția. Vine clientul și își alege el ce își dorește în burger”, a spus reprezentantul Fryday
Clienții apreciază produsele restaurantului. Asta arată și numărul de comenzi. Fryday vrea să-și extindă activitatea la nivel național și să deschidă 3 locații noi în termen de 6 luni.
“Lumea apreciază, în principal vizual, design-ul, dar încerci produsul, dacă nu îți place nu mai vii. Și atunci, după ce au încercat produsul, au revenit și vor mai reveni, sunt sigur.
Linia tehnologică contează foarte mult și noi cu asta putem scala și ne bazăm pe asta și suntem siguri că vom putea crește și vom putea deschide în multe orașe.
Pe viitor, avem în plan să deschidem în 6 luni cel puțin încă 3 restaurante. Din martie este posibil să deschidem în Iași și pe București mai avem în plan să deschidem cel puțin un restaurant”, a încheiat Hutopila Valentin.
Cine este Lucian Florea, creatorul Fryday
Lucian Florea a deschis, în urmă cu mulți ani, un magazin alimentar alături de tatăl său, unde se ocupa de aprovizionare. Antreprenorul spune că nu a vrut să plece la facultate într-un mare centru universitar pentru că a vurt să învețe comerțul “la firul ierbii”, lucru ce l-a ajutat mai târziu în afaceri.
După ce a absolvit marketing și finanțe, două componente esențiale în business pentru un antreprenor, după părerea acestuia, Lucian Florea a deschis Auto Albina, afacerea principală a acestuia, un lanț de magazine cu piese auto, pe care vrea să-l extindă și în zone de service.
Auto Albina a fost început cu 3.000 de euro, bani împrumutați pentru primul stoc de piese, iar mai apoi afacerea a tot crescut, fapt ce i-a dat posibilitatea lui Lucian Florea să diversifice portofoliul de afaceri și să intre în Horeca, cu Fryday, unde a investit 300.000 de euro pentru locația din Suceava.