BMW lansează SUV-ul electric iX3 pe noua platformă Neue Klasse și promite peste 40 de modele noi sau actualizate până în 2027

FILE - The logo of German car manufacturer BMW is pictured on a BMW 7 car prior to the earnings press conference in Munich, Germany, March 21, 2018. Just as the global auto industry was starting the long road trip back to normal after pandemic factory shutdowns and a computer chip shortage, Russia's devastating war on Ukraine is bringing a whole set of new problems. In the short term, the invasion has choked the supply of bundled electrical wiring made in Ukraine, forcing German automakers to temporarily close factories while they wait for the critical part. (AP Photo/Matthias Schrader, File)

BMW își consolidează poziția prin lansarea unei noi generații de vehicule electrice controlate software, construite pe platforma Neue Klasse, conform CNBC.

Prima apariție este SUV-ul iX3, prezentat înaintea salonului auto de la München, un proiect rezultat dintr-un efort de cinci ani și cea mai mare investiție din istoria companiei. Până în 2027, producătorul german vrea să aducă pe piață peste 40 de modele noi sau actualizate.

BMW mizează pe tehnologie și valoarea brandului pentru a concura cu Tesla și rivalii chinezi

Noul „sistem nervos digital” al platformei oferă de peste 20 de ori puterea de calcul a generației actuale de mașini, permite funcții avansate de condus automatizat, infotainment și confort. BMW mizează pe arhitectura centralizată „superbrain” pentru a înlocui hardware-ul fragmentat și pentru a transforma experiența digitală din automobile.

CEO-ul Oliver Zipse recunoaște competiția dură cu Tesla și producătorii chinezi precum BYD și Xpeng, dar subliniază că BMW nu trebuie să câștige în toate segmentele, ci să își valorifice valoarea brandului: promisiunea de calitate, tehnologie de vârf și orientare către client. În 2025, acțiunile BMW cresc cu circa 13% de la începutul anului și susține încrederea investitorilor în direcția companiei.

Exit mobile version