Andrei Murariu e în business de la 20 de ani: 3DinBox este un business care are nevoie de un cashflow constant pentru investiția în stocuri, dar și pentru momentele în care producătorii vin cu produse noi

Tinerii antreprenori români vin cu idei proaspete și soluții adaptate timpurilor. Andrei Murariu e în business de la 20 de ani. Iar la 26 de ani conduce deja 2 afaceri. Din pasiunea pentru arhitectură și sport, în 2019 fondează 3DinBox.

Un hub pentru imprimare 3D dedicat profesioniștilor și pasionaților. Andrei spune că deschiderea românilor pentru imprimarea 3D este în creștere, pe măsură ce tehnologia devine tot mai accesibilă și mai utilă. „Pe partea profesională și industrială, imprimarea 3D este deja bine integrată în domenii precum auto, medical, educațional și chiar în sectorul militar”, spune el.

După ce mută depozitul și showroom-ul 3DinBox în Mogoșoaia, observă oportunitatea zonei, iar în 2024 lansează Creatin. Un spațiu pentru sport gândit ca un „concept anti-sală”, care elimină ideea de presiune pe care multe persoane o simt când merg într-o sală de fitness tradițională.

„Am decis să creez nu doar o sală, ci un concept diferit. Aici ne concentrăm pe sănătate și pe crearea unui stil de viață echilibrat, nu doar pe „beach body” sau „six-pack”, spune Andrei Murariu, fondator, 3DinBox și Creatin.

Ce spune Andrei Murariu, fondator, 3DinBox și Creatin, pentru Aleph Business?

Care sunt principalele provocări financiare întâmpinate în dezvoltarea și menținerea celor două afaceri și cum le gestionezi?

„Cred că una dintre cele mai mari provocări este gestionarea investițiilor fără să afectezi stabilitatea business-ului. 3DinBox este un business care are nevoie de un cashflow constant pentru investiția în stocuri, dar și pentru momentele în care producătorii vin cu produse noi. De cele mai multe ori când acest lucru se întâmplă, există o creștere a solicitărilor din piață și atunci trebuie să fim pregătiți să avem fonduri pentru a achiziționa cât mai rapid stocuri și să le aducem la noi în depozit. Iar în ceea ce privește Creatin, aici vorbim tot despre o provocare la nivelul cashflow-ului, diferența fiind că este vorba de o investiție mult mai mare, concentrată într-un timp mai scurt”, spune el.

Există un plan de scalare sau francizare pentru conceptul Creatin în alte orașe din România sau în afara țării?

„Da, este unul dintre obiective. Creatin a fost încă de la început construit ca un concept care să permită francizarea. Avem în curs de realizare o strategie, dar acest lucru cel mai probabil se va întâmpla în următorii doi ani, pentru că aș vrea să pun la punct absolut toate regulile, să avem cât mai mult control asupra francizei și cei care o accesează să nu se îndepărteze de la conceptul inițial”, adaugă el.

Antreprenor vs stat. Ce vrea mediul de business de la guvernare?

„Este destul de simplu. Stabilitate și predictibilitate. Să știm că nu se schimbă regulile jocului de la o lună la alta, iar apoi un acces mai clar și mai real la finanțări, la o educație antreprenorială, dar și la o digitalizare reală fără birocrație. Cred că majoritatea antreprenorilor ne dorim cam același lucru, să construim ceva pe termen lung, fără să fim încurcați de sisteme care apar, decizii care apar în mod neașteptat”, continuă Murariu.

Ce urmează pentru 3DinBox și Creatin în 2025?

„Pentru 3DinBox este anul în care ne mutăm. Un showroom nou, birouri noi, probabil cel mai mare depozit de filamente și imprimante 3D din România. Consolidăm echipa, o mărim, suntem în proces de recrutare în acest moment, investim mai mult în stocuri, dar avem și planuri pentru a oferi comunității din România un plus de valoare și ai ne aduce pe toți mai aproape tocmai în această idee de hub. Iar pentru Creatin avem deja conturat planul pentru noua locație, urmând să facem pași spre implementare probabil pe finalul anului”, conchide el.

Exit mobile version