- Trei antreprenori lansează Medical Pilot.
- Fondatorii investesc peste 200.000 de euro până în prezent.
- Platforma este certificată ISO 27001 pentru siguranța datelor.
- Start-up-ul este dezvoltat pe tehnologie Microsoft Azure.
- Medical Pilot automatizează documentația medicală.
- În ecografii, aplicația optimizează cu 30% munca medicului.
- Platforma reduce documentația incompletă cu aproximativ 20%.
Cum se mișcă platforma Medical Pilot, o soluție de de inteligență artificială care automatizează complet fluxurile documentelor medicale din spitale, care a fost lansată la începutul anului?
Fondatorii Andrei Groza, Mihaela Roșca și Gelu Vac, investesc peste 200.000 de euro până în prezent.
Start-up-ul este deja utilizat de aproape 3.000 de pacienți, și generează peste 4.000 de examinări.
Soluția e dezvoltată pe Microsoft Azure și integrează tot procesul medical, de la programări până la generarea rapoartelor.
Primele date din spitale arată o eficiență crescută cu până la 30% în examinări precum ecografii sau endoscopii, reducerea cu 20% a documentației incomplete și o experiență digitalizată inclusiv pentru viitoarele mame, care pot accesa imaginile din ecografie prin aplicația mobilă gratuită.
În prezent, start-up-ul deține drepturi de proprietate intelectuală pentru 6 tehnologii proprii.
Ce spune Andrei Groza, CEO, Medical Pilot?
„În primul rând, ați menționat și dumneavoastră în intro, suntem singura platformă nu doar din România, ci la nivel internațional, care încadrează tot procesul medical. Noi de aici am și pornit cu ideea să asigurăm o asistare a deciziei medicale pentru întreg procesul medical, de la programarea pacientului, deci primul contact cu recepția, până la ieșirea din clinică, follow-up, urmărirea post consult, post procedură, recomandări, reîntoarcerea pacientului, contactul cu pacientul. Toate aceste date sunt în aplicație și sunt așa ca și un drum al pacientului vizual. L-am făcut și cât mai ușor de urmărit vizual. Practic ai un start și ai un sfârșit, trebuie să parcurgi pașii pentru a rezolva cazul.
Și marele beneficiu e că tot acest proces este standardizat, practic fiecare etapă e construită conform ghidurilor internaționale. Noi zilnic studiem ghidurile din specialitățile în care avem standardizarea procesului, pentru a duce la zi toată informația și a asista medicul în decizia luată.
M-ați întrebat cum scalăm aplicația. De escalat e destul de ușor pentru că așa e făcută arhitectura aplicației. E gândită să fie scalabilă în orice fel de specialitate medicală. E o arhitectură gen labirint, dacă este să fac o paralelă. Putem merge înspre orice fel de specialitate, chiar dacă în momentul de față nu avem în aplicație, deși avem peste 24-25 de aplicații de specialități medicale acoperite, inclusiv cele chirurgicale, dar dacă de exemplu există o specialitate pe care nu o avem, în 24 de ore poate fi rezolvată standardizată. Astfel suntem pregătiți să scalăm în orice fel de direcție.
Avem o internaționalizare deja făcută în aplicație. Aplicația funcționează în 14 limbi, fiind în mare parte standardizată orice terminologie medicală este automat tradusă în acea limbă corect, nu printr-o traducere gen Google Translate, care în special în domeniul medical face multe erori. Sincer e o complexitate pe care eu nu am mai văzut-o în niciun fel de aplicație de genul și asta ne permite să scalăm atât internațional cât și local rapid.
Fiind primul an, fiind anul lansării noastre, încercăm să câștigăm cât mai multă adopție, încercăm să schimbăm mentalități, sincer, teza mea de doctorat a fost pe calitatea actului medical și acolo ne-am dat seama că avem o problemă de mentalitate, trebuie să schimbăm mentalități în sistemul medical din România, trebuie să lucrăm la fel ca în afară, ne dorim o țară ca în afară, dar din păcate avem obiceiuri locale, așa că trebuie să facem o tranziție înspre medicina modernă și, clar, avem nevoie de o asistare în acest sens, pentru că de multe ori timpul nu ne permite să fim la zi cu ghidurile și așa mai departe.
Și atunci noi încercăm acum să le transmitem medicilor, aveți acum un asistent digital, e ca un coleg care vă stă alături și vă spune ce e bine să faceți în fiecare moment, platforma, încercăm să o facem cât mai intuitivă, cât mai frumoasă ca și aspect vizual, astfel încât adopția să fie rapidă și în primul an de fapt asta vrem să facem, să convingem sistemul medical din România că e nevoie de digitalizare, e nevoie de schimbare, să zic așa, de obiceiuri și mentalități pentru a crește calitatea actului medical. Și dacă reușim să convingem colegii de lucrul acesta, eu cred că vom scala frumos în anii care vor urma”, spune el.
