- Żabka debutează pe bursă și plănuiește deschiderea a 50 de magazine în România, cu un obiectiv de 4.000 de unități în viitor.
- Valoarea IPO-ului se ridică la 1,39 miliarde de euro și e al patrulea cel mai mare din Europa.
- România prezintă un potențial de piață de 9,35 miliarde de euro, cu o creștere estimată de 7% până în 2028.
Retailerul polonez Żabka debutează pe bursă și intenționează să deschidă aproximativ 50 de magazine în România până la sfârșitul anului. Are un plan de extindere de până la 4.000 de unități în viitor. IPO-ul este estimat la 1,39 miliarde de euro. Devine al patrulea cel mai mare din Europa în 2025, cu o capitalizare de 4,67 miliarde de euro. Żabka acum e a 11-a companie listată pe bursa poloneză, ca poziționare, spune o analiză XTB.
Ce potențial de piață are România?
România, a treia cea mai populată țară din Europa Centrală și de Est, oferă un potențial de piață estimat la 9,35 miliarde de euro, cu o creștere de 7% între 2023 și 2028. Piața locală, caracterizată printr-o fragmentare mare, permite oportunități pentru lanțuri moderne de proximitate, cu o rată de 5% în prezent.
Żabka își va adapta strategia după analiza rezultatelor din prima jumătate a anului 2025. În Polonia, retailerul se confruntă cu un mediu competitiv, influențat de inflație și ratele ridicate ale dobânzilor. Concentrarea pe magazinele de proximitate îi permite să atragă clienți mai puțin sensibili la prețuri, ceea ce contribuie la creșterea veniturilor și marjelor de profit.
Cele mai mari IPO-uri de pe piața bursieră poloneză. Sursa: XTB Research