Analiză: Initiative România estimează piața locală de media la 778 de mil. de euro în 2024

Piața de media din România va atinge în 2024 valoarea de 778 milioane de euro, ce reprezintă o creștere de 11% față de anul precedent, conform analizei Media Fact Book realizate de Initiative România. Această evoluție stabilă vine în ciuda provocărilor economice și geopolitice și este susținută de evenimente sportive majore și campaniile electorale din anul curent.

Peste jumătate din bugetele de publicitate merg spre zona tv, iar zona de digital atrage mai mult de o treime.

„Piaţa media din Romania în 2024 reflectă în continuare transformările consumatorului român din punct de vedere tehnologic, social dar şi economic. Televiziunea rămâne un element de bază al investiţiilor publicitare, fiind canalul cu cel mai mare reach naţional. Aceasta continuă să fie relevantă pentru segmentele urbane prin adaptarea conţinutului cu producţii locale de calitate, transmisiuni live şi o bună înţelegere a rolului platformelor digitale, ceea ce îi permite să atragă un public diversificat şi foarte implicat. Digitalul continuă să domine expansiunea pieţei media, pe fondul creşterii platformelor de streaming, dar şi al conţinutului video scurt pe reţelele sociale. Ascensiunea influenţatorilor locali ca vectori importanţi în campaniile publicitare, mai ales pe platforme precum TikTok, Instagram şi YouTube, este un trend care va avea implicaţii în dinamica industriei de publicitate şi în viitor”, spune Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative România.

Televiziunea domină piața publicității

Digitalul vede expansiune accelerată

Segmentul Digital își continuă creșterea, și atinge 283 milioane de euro, datorită:

Google Search domină publicitatea digitală, urmat de Display, Social Media şi YouTube. TikTok este platforma cu cea mai rapidă expansiune în 2024, și consolidează rolul influencerilor locali ca vectori importanți în campaniile de marketing.

Crește segmentul OOH și Radio

Care este topul sectoarelor economice, după investiții în media

Cele mai dinamice creșteri sunt înregistrate de:

Singurul sector cu o scădere a investițiilor media este Telecomunicațiile, cu un minus de 14% față de 2023. Piața de media din România în 2024 reflectă o creștere stabilă și o adaptare continuă la schimbările tehnologice și economice.

Exit mobile version