Alexandru Stânean, CEO, TeraPlast: Când ajungi să ai produse cu cotă de piaţă de 40-60% îţi dai seama că este foarte greu să mai creşti local

TeraPlast Bistrița este un producător român de materiale de construcții listat la bursă și este prezentă în Serbia, Republica Moldova, Ungaria și Croația, iar 40% din afaceri provin din străinătate, de când începe expansiunea internațională în 2017, conform ZF.

Compania urmărește consolidarea achizițiilor făcute anul trecut și continuă să analizeze noi oportunități de creștere.

Ce spune Alexandru Stânean, CEO, TeraPlast?

„Am anunţat că prioritatea pe anul acesta este consolidarea a ceea ce am achiziţionat anul trecut, dar asta nu înseamnă că nu analizăm constant alte oportunităţi. Strategia este una de creş­tere, acţionarii sunt alături de noi, ne preocupăm singuri de zona de ca­pital. Vedem creştere în străină­tate.

Am ales să ne dezvoltăm cumpă­rând fabrici în străinătate, este mai uşor să intri cumpărând un jucător cu prezenţa locală şi avem unităţi în Re­publica Moldova, Ungaria şi Croaţia. Serbia a reprezentat cea mai mare provocare în 2017 când am deschis într-un mediu complet diferit, dar cu adviserii potriviţi s-a dovedit un task nu atât de dificil pe cât credeam.

Noi avem încredere în modelul nostru de business. (…) Cunoaştem industria din care facem parte la nivel european, am identificat colegi care au ajuns să vândă şi aşa am făcut extinderea regională. Nu ne lipseşte pipeline-ul de companii care sunt de vânzare în Europa“, spune el.

Exit mobile version