5 to go lansează un nou concept de franciză: Espresso, o rulotă „ready to work“ la preţul de 12.500 euro + TVA , potrivită pentru zonele cu spaţii comerciale limitate

Radu Savopol

Rețeaua de cafenele 5 to go, cu aproape 600 de locații, lansează un nou model de franciză sub denumirea Espresso. Acest model presupune utilizarea unei rulote complet echipate pentru vânzarea produselor brandului și se adresează antreprenorilor care caută o investiție accesibilă. Gândit pentru zonele cu spații comerciale reduse, conceptul devine disponibil publicului larg, după ce anterior se adresează exclusiv francizaților existenți ai rețelei, scrie ZF.

Care sunt caracteristicile rulotei?

Rulota Espresso by 5 to go vine „la cheie”, complet echipată, branduită și pregătită pentru utilizare imediată. Se amplasează cu ușurință în locații altfel greu accesibile, precum parcări, drumuri naționale sau localități mici, și se adaptează rapid diverselor contexte. Prețul de achiziție este de 12.500 euro + TVA, iar rulota se livrează înmatriculată și cu toate verificările tehnice efectuate. Termenul de livrare variază între 45 și 60 de zile de la plata avansului.

Care sunt avantajele financiare pentru francizați?

În 2025, antreprenorii care aleg acest concept beneficiază de o reducere de 2.000 de euro la taxa de franciză. Astfel, costul total ajunge la 2.500 euro + TVA, față de 4.500 euro + TVA, valoarea standard.

Francizații au parte de o redevență preferențială de 3% pe toată perioada contractuală de cinci ani, precum și de o contribuție de doar 1% la fondul de marketing. Astfel, costul cumulat de 4% este considerabil mai scăzut față de cel al unei cafenele tradiționale, care ajunge la 5,5%.

Cum funcționează rulota?

Rulota funcționează în mod autonom, fără a necesita racorduri la rețelele locale de apă sau electricitate, ceea ce îi permite să fie utilizată în contexte ad-hoc, cum ar fi evenimentele stradale. Pentru utilizare permanentă, se conectează la infrastructura existentă și oferă astfel flexibilitate maximă și eficiență operațională.

Care e strategia companiei?

Lucian Bădilă, cofondatorul 5 to go, afirmă că lansarea acestui concept la scară largă vine după o perioadă de pregătire atentă. El subliniază că rulotele maximizează utilizarea spațiilor comerciale subexploatate și facilitează accesul la noi piețe și categorii de clienți și antreprenori. Estimările pentru 2025 indică vânzarea a 20–40 de unități, iar în 2026 cifra trece de 50.

Exit mobile version