Sunt fantome la locul de muncă. Anunțurile false au impact asupra angajaților

Circa 30% dintre companii recunosc că postează anunțurile false, ceea ce scoate ceea ce pare să devină un trend în procesul de recrutare, scrie Bloomberg. Într-o lume în continuă schimbare, piața muncii se confruntă cu o provocare tot mai mare: postările de locuri de muncă fantomă. Anunțurile, care promit oportunități de angajare, dar nu au intenția reală de a angaja, creează confuzie pentru candidați.

Cauzele postărilor de locuri de muncă fantomă

Multe organizații folosesc aceste postări pentru a construi o bază de date cu candidați potențiali, fără a avea o nevoie reală de angajare. Postările de locuri de muncă pot crea o iluzie de creștere și expansiune, ceea ce poate îmbunătăți moralul angajaților existenți și poate atrage atenția investitorilor. Companiile pot simți presiunea de a părea că sunt active pe piața muncii, chiar și atunci când nu au resursele necesare pentru a angaja efectiv.

Cu ce impact vine asta asupra angajaților

Candidații care aplică pentru aceste locuri de muncă și nu primesc răspunsuri au o experiență frustrantă și demoralizantă în căutarea de unui job. Această practică contribuie la o imagine falsă a pieței muncii și face ca numărul locurilor de muncă disponibile să pară mai mare decât este în realitate. Aceasta poate afecta deciziile politice și economice, pentru că datele despre angajările nu reflectă adevărata stare a pieței. Pe măsură ce tot mai mulți candidați se confruntă cu aceste practici, încrederea în procesul de recrutare scade, ceea ce poate avea consecințe pe termen lung asupra reputației angajatorilor.

Care e situația în România

În România, 40% din 650 de companii, spun că au postat anunțuri false de angajare. Trei din zece companii au informări de angajare false pe site-urile lor sau pe platforme dedicate, conform unui sondaj Resume Builder. Anunțurile cu joburi false acoperă toate nivelurile de experitiză, de la poziții de începători până la joburi la nivel executiv.

Exit mobile version