- În anul 2000, Andrei Cionca fondează CITR.
- Impetum Group reunește CITR, Roca, Roca X și Agista.
- Lui Andrei Cionca îi plac golful și vinul roșu.
- Fotbalul e una dintre pasiuni și în 2023 devine acționar al FC Dinamo.
A început ca avocat într-o companie de insolvență. Acum face dreptate în companiile românești.
În anii 2000, Andrei Cionca înființa CITR, ajuns lider al pieței de restructurare și insolvență din România.
Azi, deține Impetum Grup, care cuprinde 4 entități orientate spre creșterea companiilor. Cum?
Face legături. De la CITR fondează Roca, apoi Roca X și Agista, care duce companiile la bursă. Și vrea să facă din România un jucător economic important în regiune. E nevoie să fii disruptive, să ieși din tiparele clasice și să fii disciplinat, spune Andrei Cionca. Care vede mereu partea plină a paharului. Mai ales când e vorba de un vin roșu de calitate sau o partidă de golf. Plăcerile lui. Însă totul se face cu măsură, fără excese dacă vrei să fii top. Ce-nseamnă top?
De ce e Aleph Business your pleasure?
,,Îmi place foarte mult acest format. Consider că reușește să creeze o conexiune cu telespectatorii. Apropierea și sinceritatea acestui stil elimină distanța specifică televizorului. De asemenea, oferă un filtru eficient între cei care pot să se exprime în fața camerei și cei care nu au această capacitate. În plus, dinamica rapidă a emisiunilor voastre nu îți permite să te pregătești de acasă. Simți că nu poți veni cu o fițuică. La mulți ani și vă doresc să fiți cât mai adevărați și să scoateți cât mai mult din ADN-ul oamenilor de business din România.”
De ce e Andrei Cionca un om care știe să se bucure de viață, plăceri like no other?
,,Succesul în afaceri se evaluează la final, nu pe parcurs. Într-o lume atât de volatilă, este posibil ca astăzi să te bucuri de succes, iar mâine să te confrunți cu dificultăți. Cred că adevăratul succes se reflectă în rezultatele finale. Totuși, pentru a-ți maximiza șansele de succes pe termen lung, este esențial să ai un proces de dezvoltare continuă și să te angajezi într-un învățământ constant. Perseverența joacă, de asemenea, un rol crucial în acest demers.”
De ce e Andrei Cionca un om care știe să se bucure de viață, plăceri, like no other?
,,Cred că în lumea complexă a afacerilor nu poți avea două personalități diferite – una la birou și alta acasă. Există o legătură strânsă între viața personală și cea profesională. Plăcerile noastre sunt ceea ce facem și prin ce ne împlinim în fiecare zi. Pentru mine, afacerile de investiții sunt o plăcere chiar și în afara biroului.
Plăcerea pentru golf
,,Îmi place golful pentru că, fiind al doilea cel mai dificil sport din lume din punct de vedere tehnic, îți oferă mereu o imagine reală a valorii tale în momentul respectiv. În golf te găsești adesea în situații foarte dificile în care trebuie să iei și să execuți decizii pe moment. Execuția este extrem de dificilă deoarece golful este al doilea cel mai tehnic sport. Ai feedback instant. Deci, când joc golf, îmi dau seama de starea mea din acel moment.”
Plăcerea pentru vinurile roșii
,,Da, am și o pasiune pentru vinurile roșii de foarte bună calitate, dar nu neapărat pentru a le bea, ci pentru a studia povestea din spatele lor. Îmi place foarte mult pasiunea celor care le fac și faptul că ei pun o parte importantă din ceea ce sunt, din ceea ce cred, din ADN-ul lor în creația lor. Pentru mine, vinul, la fel ca și golful, te reprezintă. Dacă reușești să creezi un vin roșu, înseamnă că ești împăcat cu tine însuți și poți să dai ceva din tine de care să se bucure și cei din jurul tău.”
Recomandări de vinuri românești
,,Vinurile românești sunt foarte bune. Avem o nouă industrie a vinului în România și vinurile românești mi se par foarte bune. Deși toată lumea cunoaște vinurile franceze, eu nu sunt un băutor de vinuri franceze. Îmi plac însă vinurile italiene și mă pot lăuda că am băut o sticlă de Opus One foarte aproape de locul în care este creat, în San Francisco, foarte aproape de Napa Valley. Deci, cred că și vinurile din lumea nouă sunt bune prin poveștile și prin dinamismul cu care au intrat pe piață, încercând să pătrundă pe piețe clasice dominate de vinurile franceze și italiene.”