- Ideea inițială a lui Adrian Dinu este un sistem de pontaj electronic inspirat din industria hotelieră, dezvoltat inițial pentru a-l ajuta pe fiul său la facultate.
- Deși soluția nu are succes în domeniul hotelier, este regândită pentru monitorizarea timpului de lucru și controlul accesului în companii.
- Soluția sa este impusă pe piață și este adoptată de companii care își doresc disciplină și transparență în gestionarea resurselor umane.
În mediul de business, unele dintre cele mai bune decizii se nasc din situații neașteptate. Un exemplu este soluția de resurse umane dezvoltată de Adrian Dinu, care evoluează dintr-un simplu proiect de diplomă într-un produs revoluționar.
Inițial gândită ca un sistem de pontaj electronic inspirat de industria hotelieră, ideea este adaptată și transformată într-un instrument de control al accesului și monitorizare a timpului de lucru.
Deși, la început, piața nu părea pregătită pentru o astfel de soluție, ajustările făcute de Adrian Dinu transformă produsul într-un succes.
Astăzi, această tehnologie este utilizată de companii care doresc să implementeze un sistem obiectiv și precis pentru gestionarea resurselor umane, chiar dacă, inițial, este întâmpinată cu reticență.
Ce spune Adrian Dinu, CEO, Creasoft, în discuție cu Fini, la Viața ta e un business?
Fini: Care a fost cea mai bună decizie în business pe care ai luat-o? Și care a avut un rezultat palpabil?
„Pentru soluția asta, care acum e o soluție mare de resurse umane, și care inițial era doar pontaj electronic, ideea, de fapt, a venit de la proiectul de diplomă al fiului meu, care a făcut informatica economică și el, și care m-a rugat să-l ajut cu niște idei.
Aveam ingineri electronici și ne gândisem noi, sau i-a venit lui ideea, hai să facem o soluție pentru industria hotelieră, o pială inteligentă, prin care cei care închiriază în regim de Airbnb să poată să dea un cod clientului, care poate să-l primească, de exemplu, pe telefon, și să fie valabil pe perioada în care închiriezi. Și inițial, prototipul și tot ce am făcut, a fost mai mult așa, ca o jucărie, să-l ajut pe fiul să facă proiectul de diplomă. După care am încercat să intru un pic pe piața hotelieră, dacă tot făcusem produsul”, spune CEO-ul, la Viața ta e un business.
„Prima bucata, inițială, a fost scrisă de el. Am văzut că piața hotelieră nu avea nevoie de așa ceva, iar piața asta mică, de pensiuni mici, Airbnb, nu era dispusă să plătească o licență lunară, pentru că întotdeauna eu am mers pe zona asta de business, care îți aduce un venit recurent. Dar am constatat că același produs, mă refer la hardware, cu mici adaptări, l-am transformat, și atunci am avut și revelația cu control access-ul, care poate să-ți dea un pontaj foarte corect
Adică să ai, pe bune, când a venit omul, când a plecat, cât a stat în pauze, cât a stat de fapt într-o zonă de lucru din total timp”, adaugă Dinu.
Fini: Deci acest produs este cel mai urât de pe piață?
„Inițial, da. Deoarece, culmea, nici HR-ul nu-l vrea. HR-ul modern, așa cum e astăzi, dacă luăm orice director de HR de companie mare sau multinațională, rolul lui e mai degrabă să fie un mediator între conducere și angajați.
Și nu prea vrea să-i supere pe angajați, să le arate care-i realitatea. Și în general, inițial, am avut, prima categorie de clienți erau clienți de companii românești, director general sau CFO, care chiar doreau să aibă disciplină și control la ceva”, spune el.
Fini: Acest produs disciplinează oamenii?
„Da. N-ai încontru. E un sistem electronic care te urmărește. Nu te urmărește, dar e imparțial. Îți spune realitatea”, spune Adrian Dinu, la Viața ta e un business.