Sistemul tradițional de finanțare vrea mai mulți tineri în portofoliu. Ce bănci din România fac topurile pe TikTok?

Băncile locale vor mai mulți clienți tineri. Se expun în social media, dar tot pe TikTok își fac baza de clienți. Cine performează cel mai bine?

Banca Transilvania, cea mai puternică bancă din România după numărul de active, e și cea mai puternică pe TikTok. Are peste 517.000 de followers, arată o analiză Future Banking.

Încarcă videouri cu descrieri precum: Economii, pensii și pilonul 3, pe care le documentează cu unii dintre cei mai cunoscuți influenceri români.

@banca_transilvania Economii, pensii și pilonul 3: despre toate povestim într-un nou episod din De Toți Banii, cu @maria zvinca, @amyclaire_97, @Faiăr Silviu, #MagdaCatone & #DanaCiriperu ♬ sunet original – Banca Transilvania

Saaau…„cum te distrezi la festival?”

@banca_transilvania Aesthetic queen & kings 🫶 @UNTOLD Festival ♬ sunet original – Banca Transilvania

E de departe banca cu cea mai mare interacțiune cu social media și colaborări cu creatorii de conținut autohtoni.

Urmează ING Bank, cu aproape 140.000 de abonați și diverse shorturi despre lumea baniloc. Publicul țintă sunt tot tinerii.

@ing.romania O cafelutsă, două, trei… nu spunem dacă pe lună sau pe săptămână, dar ne spune @Răzvan Iustin Moței ♬ original sound – ING Romania

BCR e pe locul 3, cu 101.000 de followers, și cu asistentul George în centrul atenției.

@georgepetiktok Saving skills check 🥲 #GeorgePeTikTok ♬ suono originale – 𔘓 𝙎𝙊𝙁𝙏𝙇𝙔 𔓘

Cine încearcă să se ridice peste 100.000 de followers?

O fi simplu să-ți dea un like pe TikTok, dar nu să și fie clienții tăi. În lumea bancară, cine te urmărește, s-ar putea să folosească produsele tale. Cifrele de pe TikTok arată și cât de populare sunt băncile de la noi.

Spre exemplu, Salt Bank, nou intrată în piața, în special în lumea investitorilor, strânge, în câteva luni, un număr de 6.300 de urmăritori.

Poate pare puțin, însă bănci veterane în piața locală, ca Raiffeisen Bank sau Libra Internet Bank nu reușesc să adune 3.000 de followers.

First Bank are 71 până la momentul redactării articolului.

De ce?

Diferențele sunt evidente. Băncile cu peste 100.000 de abonați folosesc strategii online care atrag tinerii azi: meme-uri, reels, colaborări cu influencerii lor preferați și podcasturi.

Băncile care nu ajung la nici 5.000 de abonați au o abordare clasică, axată pe reclamă și clasicele bannere.

Că tot vorbeam de Salt Bank, neobăncile au succes printre Gen Z și Mileniali în special. Revolut, 126.000 de followers apelează atât la content educațional, cât și la clasicele meme-uri.

@revolutapp To save or spend 🤔 Revolut &lt18 is available for ages 6-17 in UK, EEA, US, AUS. Requires parents to have a Revolut account. T&Cs apply. Card personalisation fees may apply. #RevolutU18 #Revolut #teenfinance #fintok #savingmoney #Meme #MemeCut #Meme #MemeCut ♬ Me and My Pet – Eitan Epstein Music

De ce e așa de important TikTok pentru băncile mari?

Datareportal arată că că TikTok este la un pas să depășească Facebook din punct de vedere al utilizatorilor înregistrați, cu 8,97 milioane vs, 9,05 milioane. Românii petrec deja cel mai mult timp pe TikTok dintre toate rețelele sociale.

La nivel global, din 2018 pe când TikTok avea 55 milioane de utilizatori activi și până astăzi, crește accelerat până la 1,6 miliarde de useri activi. Devine a cincea cea mai populară rețea socială, după Facebook, YouTube, Instagram și WhatsApp.

Statisticile globale arată că 55% dintre utilizatorii TikTok au vârste cuprinse între 18 și 34 de ani, adică exact generațiile pe care băncile se luptă acum, pentru că sunt pe cale să ajungă la apogeul veniturilor.

Cât timp petrec userii globali în social media:

– TikTok – 95 minute

– Instagram – 62 minute

– X (Twitter) – 30 minute

– Snapchat – 19 minute

Exit mobile version