Volkswagen lansează mașini electrice accesibile sub 20.000 de euro

Volkswagen își propune o țintă ambițioasă: să lanseze o mașină electrică la un preț sub 20.000 de euro, pentru a stimula vânzările în segmentul electric. Deși versiunea de serie a conceptului ID.EVERY1 apare cu întârziere față de concurență, compania estimează că este profitabilă. Directorul de vânzări, Martin Sander, subliniază că planurile se bazează pe cifre solide și nu pe speranțe, scrie Monitorul de Știri.

Care sunt planurile de producție?

Volkswagen Group dezvoltă o platformă electrică dedicată modelelor accesibile, pe care construiește cel puțin două modele VW în segmentele A și B.

Alte mărci ale grupului, precum SEAT, Cupra și Skoda, produc și ele modele bazate pe această platformă. Producția modelului mic ID.EVERY1 are loc la uzina AutoEuropa din Palmela, Portugalia, unde costurile cu salariile sunt mai reduse comparativ cu Germania.

Care e strategia de reducere a costurilor?

Volkswagen face eforturi semnificative pentru a face aceste modele profitabile și reduce costurile pe toate palierele posibile. Evoluția prețului bateriilor este crucială în atingerea profitabilității. Compania revizuiește fiecare aspect al producției și folosește metode noi care asigură eficiență și sustenabilitate financiară. Această experiență aduce beneficii întregului grup.

Care sunt următoarele lansări?

Din cele două concepte prezentate — ID.2all și ID.Every1 — primul se lansează în 2026, iar versiunea de serie a lui ID.Every1 apare în 2027, cu o întârziere față de așteptările pieței.

Volkswagen renunță la folosirea particulei „ID” în denumirile viitoare și preferă nume proprii pentru modelele electrice. Modelul mic nu are versiuni corespondente la celelalte mărci din grup, din cauza costurilor.

Care e contextul pieței?

Segmentul A00, al mașinilor sub 4 metri, este relativ mic, iar Volkswagen își propune să reintre pe acest segment cu ID.Every1.

Competiția devine tot mai puternică, cu modele noi precum Renault 5 și Fiat Grande Panda, dar și modele electrice accesibile deja pe piață, cum ar fi Dacia Spring, Citroen e-C3 sau Leapmotor T03.

În plus, branduri precum BYD încearcă să intre pe acest segment, însă cu prețuri mai ridicate.

Care sunt inovațiile tehnologice?

Modelul bazat pe conceptul ID.Every1 folosește o arhitectură software nouă, o premieră pentru întreg grupul Volkswagen. Această tehnologie o adoptă ulterior și alte modele și contribuie la modernizarea și eficientizarea gamei electrice VW.

Exit mobile version