UE va relaxa noua legislație privind standardul de poluare Euro 7. Decizia vine în urma presiunilor industriei

Alimentare mașină electrică

Consultantul Comisiei Europene, Clove, a recomandat impunerea unor emisii mai scăzute de dioxid de azot, dar executivul european a decis să lase această limită neschimbată, scrie The Guardian. Experții spun că poluarea auto va cauza costuri estimate pentru sănătate și mediu în valoare de 100 de miliarde de euro. Acest gaz, eliberat în aer de motoarele cu combustie, în special de cele diesel, este asociat cu aproape 50 de mii de decese premature anual, în Uniunea Europeană și Marea Britanie.

Se renunță la majoritatea criteriilor de poluare

Comisia a fost de acord să renunțe la majoritatea criteriile de poluare noi pentru norma Euro 7, care vor fi diferite de cele Euro 6 doar în privința emisiilor provocate de anvelope și de frânele autovehiculelor, dar ar exista, la schimb, un acord tacit din partea industriei auto de a elimina complet, din 2035, motoarele cu combustie internă (benzină și motorină). 

Parlamentul European va vota joi proiectul de lege privind Euro 7

Parlamentul European va vota joi proiectul de lege privind Euro 7, iar apoi urmează votul Consiliului European, în care sunt reprezentate statele membre.

TOP ARTICOLE

Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA) a făcut lobby intens pentru ca normele Euro 7 să nu fie implementate în forma inițială propusă de Comisie, arătând că toate mașinile mai ieftine s-ar fi scumpit semnificativ, cu câteva mii de euro, pentru a respecta noul standard.

Calitatea aerului după standardele Euro 7

Standardele Euro 7 și standardele privind emisiile de CO2 pentru vehicule funcționează împreună pentru a asigura calitatea aerului pentru cetățeni, deoarece utilizarea sporită a vehiculelor electrice duce și ea la anumite beneficii în ceea ce privește calitatea aerului. Comisia arăta, la acea vreme, că transportul rutier constituie cea mai mare sursă de poluare a aerului în orașe.

Exit mobile version