Trump dă ră(gaz) industriei auto. Silvian Irimia, jurnalist în piața auto: Mulți producători auto foarte importanți au încetat să mai importe mașini în Statele Unite, cum este, de exemplu, Audi

Constructorii auto accelerează pe bursă, pe termen scurt. Toyota, Honda, BMW sau Volkswagen recuperează ușor după ce Donald Trump promite sprijin pentru industrie și face un pas înapoi de la tarifele de import. Toyota urcă cu 4,8%, Tata Motors cu 4,5%, iar Renault și VW câștigă peste 2%. După luni de volatilitate și amenințări tarifare, piața reacționează rapid la semnalele de „flexibilitate” venite de la Washington. Cursa nu se încheie, dar bursa dă semnal de start pentru constructorii auto globali. Trump spune că sectorul auto are nevoie de ajutor, până când companiile se obișnuiesc cu tarifele.

Ce spune Silvian Irimia, jurnalist în piața auto, pentru Aleph Business?

Cum influențează declarațiile politice, precum cele ale lui Trump, evoluția acțiunilor companiilor auto? Și ce înseamnă acest „sprijin” promis de Trump pentru industria auto? Cum ar putea el arăta?

„Așa cum ați spus și voi, impactul s-a văzut imediat. Dacă ne uităm, chiar și Ford a avut o creștere foarte mare, instant de 4% și este important de notat treaba asta, pentru că mulți analiști financiari spuneau că cu aceste tarife Ford va avea o pierdere anul acesta cuprinsă între 4 și 7 miliarde de dolari. Adică foarte, foarte mult. Practic este ca o gură de aer proaspăt, pentru că mulți au fost luați pe nepregătite.

Mulți producători auto foarte importanți au încetat să mai importe mașini în Statele Unite, cum este, de exemplu, Audi. Mulți au făcut niște stocuri excesive, mulți au început să se uite în alte zone, în Mexic, în Canada, pentru a ajuta părțile importante pentru a construi mașini. Așa că, practic, este ca atunci când un student nu a învățat foarte bine pentru un examen și a aflat că s-a mai amânat cu o lună, două data examenului și mai are timp să se pregătească. Cam așa putem să spunem că se întâmplă și cu producătorii auto”, spune el.

Ce companii au cel mai mult de câștigat de pe urma tarifelor? Și cum pot companiile americane să iasă învingătoare din această situație? Eventual niște acorduri între ele sau, de ce nu, cum se întâmplă în China un merge între Nissan, Honda și Mitsubishi Motors, să se întâmple și în SUA cu companiile americane?

„Da, este posibil. Este posibil să se fi luat asta în calcul. Așa putem spune că este o gură de aer proaspăt. Bine, acum trebuie să și luăm în calcul faptul că, momentan, este o chestie temporară. Nu este o chestie spusă pentru totdeauna, gata, s-au dus tarifele. Nu, este o chestie temporară în timp în care producătorii auto cu siguranță vor vorbi despre anumite alianțe, vorbi despre anumite parteneriate. Pentru că mulți și-au făcut niște stocuri excesive în Statele Unite și mașini care nu se vând.

Probabil că acum, pe lângă faptul că se vor gândi la alianțe și așa mai departe, cu siguranță, iarăși producătorii auto se vor gândi la noi tehnologii. Pentru că mulți dintre acești producători au pus stop la crearea, la implementarea unor noi tehnologii și s-au gândit strict la ce să facă pentru a evita aceste pierderi masive pe care le aveau. Deci da, este posibil să fie niște alianțe interesante. Este posibil că, în timpul ăsta, mulți producători să o termine de tot cu Statele Unite să se îndrepte către alte piețe. Dar, în același timp, este și greu să faci asta având în vedere că piața auto din Statele Unite este printre cele mai importante din lume”, adaugă el.

Exit mobile version