Toyota avertizează că pierderea avantajului în fața Chinei în domeniul vehiculelor pe hidrogen devine tot mai probabilă

Președintele diviziei de hidrogen a Toyota, Mitsumasa Yamagata, avertizează că vehiculele pe bază de hidrogen pot ajunge într-o situație similară cu cea a mașinilor electrice cu baterii, scrie Financial Times.

În prezent, China deține cea mai mare pondere a vânzărilor globale de vehicule comerciale pe hidrogen.

Ce spune Mitsumasa Yamagata, președinte, Hydrogen Factory?

„Faptul că toate părțile interesate acționează în același timp este cel mai important lucru pentru a reduce costul hidrogenului. China este cel mai avansat stat din lume în ceea ce privește camioanele pe hidrogen. Motivul pentru care sunt atât de avansate este că guvernul chinez a ordonat transformarea rutelor logistice majore în autostrăzi ale hidrogenului”, spune el.

Pilele de combustie cu hidrogen sunt soluția pentru transportul pe distanțe lungi

Pilele de combustie cu hidrogen sunt ideale pentru transportul pe distanțe lungi, deoarece nu sunt la fel de grele ca bateriile și nu necesită încărcări frecvente. Companii precum Toyota și Hyundai susțin hidrogenul ca pe un combustibil al viitorului, deși vehiculele electrice cu baterii devin tot mai populare. Provocările majore includ producerea unui combustibil ieftin și curat, construirea stațiilor de alimentare și fabricarea vehiculelor cu hidrogen accesibile.

Care sunt provocările infrastructurii pentru hidrogen în fața vehiculelor electrice?

Infrastructura necesară se confruntă cu dificultăți, costurile cresc rapid și subvențiile sunt insuficiente. În Statele Unite, fondurile pentru hidrogen riscă să fie reduse, iar în Japonia progresele sunt lente. Obiectivul UE de a produce 10 milioane de tone de hidrogen regenerabil până în 2030 este considerat nerealist.

În China, vânzările de vehicule electrice cu baterii cresc semnificativ, iar camioanele și autobuzele electrice cu baterii câștigă rapid teren.

Exit mobile version