Tesla se confruntă cu o investigaţie penală în SUA în legătură cu pilotarea autonomă

Producătorul auto Tesla face obiectul unei anchete penale în Statele Unite în legătură cu afirmaţiile potrivit cărora vehiculele electrice ale companiei se pot conduce singure, au declarat trei persoane familiarizate cu acest subiect pentru Reuters.

Departamentul de Justiţie al SUA a lansat anul trecut investigaţia, care nu a fost comunicată, în urma a peste o duzină de accidente, unele dintre ele mortale, în care a fost implicat sistemul de asistenţă pentru şoferi Autopilot al Tesla, care a fost activat în timpul accidentelor, au declarat persoanele respective.

Încă din 2016, materialele de marketing ale Tesla au lăudat capacităţile Autopilot. În cadrul unei conferinţe telefonice din acel an, Elon Musk, directorul executiv al producătorului auto din Silicon Valley, l-a descris ca fiind “probabil mai bun” decât un şofer uman.

Săptămâna trecută, Musk a declarat într-o altă convorbire telefonică că Tesla va lansa în curând o versiune îmbunătăţită a software-ului “Full Self-Driving”, care va permite clienţilor să călătorească “la locul de muncă, la casa prietenului tău, la magazinul alimentar, fără ca tu să atingi volanul”.

Un videoclip aflat în prezent pe site-ul companiei spune: “Persoana de pe scaunul şoferului este acolo doar din motive legale. El nu face nimic. Maşina se conduce singură”.

Cu toate acestea, compania i-a avertizat, de asemenea, în mod explicit pe şoferi că trebuie să ţină mâinile pe volan şi să menţină controlul asupra vehiculelor lor în timp ce folosesc Autopilot.

Tehnologia Tesla este concepută pentru a asista la direcţie, frânare, viteză şi schimbarea benzii de rulare, dar funcţiile sale “nu fac ca vehiculul să fie autonom”, precizează compania pe site-ul său.

Astfel de avertismente ar putea complica orice caz pe care Departamentul de Justiţie ar dori să îl intenteze, au declarat sursele.

Tesla, care şi-a desfiinţat departamentul de relaţii cu presa în 2020, nu a răspuns la întrebările Reuters. De asemenea, Musk nu a răspuns la întrebări scrise. Un purtător de cuvânt al Departamentului de Justiţie a refuzat să comenteze.

Musk a declarat într-un interviu acordat Automotive News în 2020 că problemele Autopilot provin din faptul că clienţii folosesc sistemul în moduri contrare instrucţiunilor Tesla.

Autorităţile de reglementare în domeniul siguranţei federale şi din California analizează deja dacă afirmaţiile privind capacităţile Autopilot şi designul sistemului imprimă clienţilor un fals sentiment de siguranţă, determinându-i să trateze Tesla ca pe nişte maşini cu adevărat fără şofer şi să devină relaxaţi la volan, cu consecinţe potenţial mortale.

În cadrul celei mai recente anchete, procurorii Departamentului de Justiţie din Washington şi San Francisco examinează dacă Tesla a indus în eroare consumatorii, investitorii şi autorităţile de reglementare făcând afirmaţii nesusţinute cu privire la capacităţile tehnologiei sale de asistenţă a şoferului, au precizat sursele.

Oficialii care desfăşoară ancheta lor ar putea, în cele din urmă, să urmărească acuzaţii penale, să solicite sancţiuni civile sau să închidă ancheta fără a lua nicio măsură, au spus acestea.

Ancheta Departamentului Justiţiei privind Autopilot este departe de a recomanda vreo acţiune, în parte pentru că mai au loc alte două investigaţii ale Departamentului Justiţiei care implică Tesla, a declarat una dintre surse. Anchetatorii au încă mult de lucru şi nicio decizie privind acuzaţiile nu este iminentă, a spus această sursă.

Departamentul de Justiţie s-ar putea confrunta, de asemenea, cu provocări în construirea cazului, au spus sursele, din cauza avertismentelor Tesla privind încrederea excesivă în Autopilot.

Exit mobile version