- Tesla pierde cotă de piață în Europa pentru a șasea lună consecutivă, înmatriculările scăzând cu aproape 23% în iunie 2025, scrie CNBC.
- Concurența tot mai puternică din partea mărcilor chineze și europene, alături de imaginea publică deteriorată a lui Elon Musk, afectează semnificativ performanța companiei.
- Piața auto europeană în ansamblu este în declin, iar producătorii tradiționali raportează și ei scăderi, în timp ce brandurile chineze își dublează cota de piață.
Tesla pierde cotă de piață pentru a șasea lună consecutivă în Europa și ajunge în iunie 2025 la doar 2,8% din piața auto din Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările EFTA, față de 3,4% în aceeași lună din 2024. Potrivit datelor furnizate de ACEA, înmatriculările de vehicule Tesla scad cu 22,9%, până la 34.781 de unități, scrie CNBC.
Care sunt cauzele?
Scăderea vine pe fondul unei competiții tot mai acerbe din partea mărcilor auto europene și chineze, dar și al unei reputații afectate de declarațiile controversate ale CEO-ului Elon Musk și de asocierea cu administrația Trump. Chiar și în Marea Britanie, unde piața EV este în creștere, Tesla evoluează mai lent decât restul sectorului.
Piața auto europeană e în declin generalizat
Tesla nu este singura companie afectată. Marii producători europeni – Volkswagen, Stellantis, Renault și Hyundai – înregistrează și ei scăderi semnificative ale înmatriculărilor în iunie. Vânzările auto din Europa scad cu 5,1% față de anul precedent și ajung la 1,24 milioane de vehicule.
Conform datelor JATO Dynamics, cota de piață a mărcilor auto chineze aproape se dublează în prima jumătate a anului 2025 și atinge un nivel record de 5,1%. Branduri precum BYD, Leapmotor și Xpeng conduc această expansiune rapidă pe continent.
Cum influențează lipsa de impact a noului Model Y?
Deși Tesla lansează o versiune actualizată a Modelului Y, aceasta nu generează impulsul de vânzări așteptat. Compania se confruntă, în paralel, cu provocări majore pe plan global: costuri tarifare crescute, pierderea creditelor fiscale pentru EV în SUA și reducerea veniturilor din vânzarea creditelor de reglementare.

