- România investește 2,25 miliarde lei în proiecte auto strategice până în 2032, scrie ZF.
- Dacia și Dräxlmaier primesc 171,2 milioane lei pentru investiții de 382,2 milioane lei.
- Schema vizează dezvoltarea regională și creșterea exporturilor, cu investiții între 50 și 500 milioane lei.
România vizează să își întărească poziția pe harta europeană a industriei auto prin injecții masive de capital public în proiecte private strategice. Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, semnează primele acorduri de finanțare în cadrul noii scheme de ajutor de stat HG 300/2024 și marchează începutul acestui demers, scrie ZF.
Care sunt primele acorduri de finanțare?
Automobile Dacia SA și DRM Dräxlmaier România Sisteme Electrice SRL beneficiază de un ajutor de stat total de 171,2 milioane lei pentru implementarea unor proiecte de investiții în valoare de 382,2 milioane lei. Acestea sunt primele acorduri semnate în cadrul noii scheme de ajutor.
Care e perioada de derulare a schemei de ajutor de stat?
Schema de ajutor de stat are un buget total de 2,25 miliarde lei, iar acordurile de finanțare se emit până în 2032. Cererile de finanțare pot fi depuse până în 31 decembrie 2026, iar scopul este de a sprijini dezvoltarea regiunilor și reducerea deficitului comercial al României.
Care sunt obiectivele schemei de ajutor de stat?
Scopul principal al acestei scheme este stimularea dezvoltării regionale și îmbunătățirea balanței comerciale a României, prin reducerea importurilor și creșterea exporturilor. Investițiile vizate sunt între 50 și 500 milioane lei, iar proiectele trebuie finalizate în maximum trei ani de la demarare. Schemele acoperă parțial costurile pentru construcții noi, achiziționarea de echipamente și active necorporale.
Care e impactul economic?
Dräxlmaier extinde producția de componente pentru mașinile electrice și creează 400 de locuri de muncă, contribuind astfel la dezvoltarea sectorului auto din România. În paralel, Dacia investește în automatizare și modernizare tehnologică și își consolidează poziția pe piața europeană a industriei auto. Acești pași sprijină atât creșterea producției locale, cât și integrarea României în tranziția către vehiculele electrice.
În prima sesiune de aplicare a schemei, se depun cereri de finanțare în valoare de peste 8 miliarde lei, ceea ce arată interesul ridicat al companiilor din industria prelucrătoare pentru acest tip de ajutor guvernamental.

