Silvian Irimia, jurnalist în piața auto: Concurența duce la lucruri bune pentru clienți, mașini mai calitative, mașini cu autonomie mai bună

Tesla a lui Musk are concurență serioasă.

Pentru prima oară, BYD vinde luna trecută mai multe maşini în Europa decât Tesla.

Conform Jato Dynamics, BYD înmatriculează 7.231 de mașini electrice, și depășește cele 7.165 înmatriculate ale Tesla.

Reușita vine pe fondul scăderii vânzărilor Tesla, afectate de un portofoliu învechit și de controversa implicării lui Elon Musk în politica europeană.

În ciuda unei actualizări recente pentru Model Y, vânzările Tesla continuă să scadă în Europa.

Între timp, Renault, Stellantis și alți producători europeni lansează modele electrice mai accesibile, pentru a respecta noile reglementări UE privind emisiile.

La nivel global, BYD depășește Tesla ca cel mai mare producător de vehicule electrice, susținut de cererea puternică din China.

În Europa, BYD și alți producători chinezi își extind rapid gama, în special cu hibride plug-in, care nu sunt afectate de taxele suplimentare impuse de UE.

În aprilie, înmatriculările de EV-uri chineze cresc cu 59%, iar cele de hibride plug-in cresc de aproape opt ori față de anul precedent, potrivit Jato Dynamics.

Ce spune Silvian Irimia, jurnalist în piața auto?

„În primul rând, au avut o strategie foarte, foarte bună de marketing și au intrat mult, mult mai repede în Europa cu multe modele. În timp ce Tesla, de exemplu, a intrat mai greu, nu știu, poate mai precaut, dar trebuie să ne uităm un pic și în spate, pentru că, de exemplu, chinezii nu au avut o tradiție în fabricarea de mașini cu motoare termice, lucruri pe care europenii și americanii îl lau. Așa că atunci când a venit toată povestea aia cu tradiție către vehicule electrice, mărci consacrate care făceau mașini cu motoare termice de zeci de ani, unii de peste o sută de ani, s-au concentrat în continuare să dezvolte și mai mult acele tehnologii. În timp ce la chinezi, practic, a fost un restart total, o restare totală de la zero și au avut un pic avans să realizeze niște tehnologii pentru mașini electrice, niște tehnologii foarte bune, astfel prețuri accesibile.

Și de asta și BYD oferă niște mașini la niște prețuri foarte, foarte accesibile, deoarece au avut un profit foarte bun pe vânzarea de vehicule electrice, așa cum spuneați, acum au început să lanseze și mașini plug-in hybrid care nu sunt supuse celor tarife, dar în mare parte au avut o strategie de marketing foarte agresivă, au intrat repede, au intrat cu o rețea bună de mașini, au intrat cu multe modele și ceva ce Tesla nu a reușit să facă.

Desigur, Musk are o influență foarte, foarte mare. Adică vedem că, cum declară Musk ceva, Tesla ori scade, ori crește la cursă după cum bate vântul. Cred că este singura companie la care se întâmplă așa ceva. Astăzi spune Musk ceva negativ, cade Tesla, spune ceva pozitiv, crește Tesla. Și oricum a declarat acum recent că singura posibilitate ca el să plece de la șefia Tesla este să moară. Deci în continuare vom vedea aceste fluctuații.

Dar dacă ne uităm și la modele, Tesla momentan în România vinde 3 modele diferite. În timp ce BYD, mă rog, în Europa de fapt 3 sau 4 modele diferite vinde Tesla. În timp ce BYD are, dacă nu mă înșel, 8 modele. Chiar și acum, recent a intrat în România și noul Dolphin Surf, care, dacă clientul respectiv poate să acceseze programul Rabla, este o mașină, după reducerea Rabla, care pleacă de la 11.500 de euro cu TVA. Adică este un preț comparabil cu Dacia Spring și oferă mai mult decât Dacia Spring.

Deci, cumva, este și vina lui Musk, mai ales pentru implicațiile politice pe care le-a avut în ultimul timp, și declarații pe care le-a avut, dar este cumva și vina mașinilor, pentru că Tesla au o gamă limitată, sunt niște mașini mai scumpe decât BYD, diferența între calitate nu este neapărat mare.

Cumva eu mă bucur că vin din ce în ce mai multe mașini din China și mașini asiatice în Europa cu aceste prețuri accesibile, pentru că înseamnă că va fi o concurență în ce în ce mai acerbă. Și concurența va duce la lucruri bune pentru clienți, mașini mai calitative, mașini cu autonomie mai bună, și scăderi în prețuri, pentru că Renault a început deja să facă acest lucru, să se facă niște modele care să devină din ce în ce mai visibile, chiar dacă momentan nu se compară cu ce mașini pot să cumperi de la brand-urile din China, adică oarecum mașini asemănătoare, doar că cele din China sunt mult mai ieftine.

Dar deja vedem că încep să se facă niște alianțe, adică Renault vorbește cu Honda, vorbește cu Nissan să ne întâlnim, să dezvoltăm tehnologia pentru a le creștem împreună și să scădem din prețuri. În același timp Stellantis are cumva norocul că are foarte multe brand-uri sub umbrela sa, mă refer și americani și europeni. Adică în Europa este Opel, este Citroen, este Peugeot, este DE și cumva practic asta face deja Stellantis, face o platformă și face o parte la toate aceste brand-uri, aceste mărci și din nou poate să ducă la scăderea prețului.

Nu știu cât de curând se va întâmpla treaba asta, dar eu apreciez și-mi place faptul că BYD a venit în Europa și mai multe mărcii din acestea au venit în Europa cu niște prețuri accesibile și niște prețuri care să le dea de gândit producătorilor europeni și americani că bă, trebuie să facem ceva diferit ca să putem să concurăm, că altfel nu avem nicio șansă”, spune el.

Exit mobile version