Scandal la Volkswagen. „Cheltuie mai mult decât încasează”

Scandal la Volkswagen, care, de ceva vreme, „cheltuie mai mult decât încasează”.

Vrea să închidă frabricile din Germania, să reducă din costuri și, oricum, sunt demodate. Lumea evoluează, la fel și tehnologia, spune gigantul. Angajații protestează cu miile și strigă să-i dea afară pe cei de la conducere, că ei n-au făcut treabă bună. Nu știu cine suferă mai mult. Volkswagen sau Olaf Scholtz? Care, după ce că gestionează o economie la podea, mai pierde și sursa generatoare din economie. Vin alții din China și le iau fața, iar germanii nu au niciun plan?

Vânzările de vehicule în Europa scad față de nivelurile pre-pandemice și rămân sub acest prag. Antlitz estimează o scădere anuală de 500.000 de vehicule pentru Volkswagen, echivalent cu producția a două fabrici. Volkswagen anunță că acordul său de protecție a muncii, în vigoare din 1994, poate fi revizuit înainte de termenul din 2029. Daniela Cavallo, reprezentantul Comitetului de Întreprindere, critică planurile de reducere a costurilor și închidere a fabricilor, numindu-le o „declarație de faliment”.

Acțiunile Volkswagen scad cu 1,2% miercuri și au pierdut peste o treime din valoare în ultimii cinci ani. CEO-ul Blume încearcă să atenueze rezistența angajaților față de aceste planuri, iar Philippe Houchois de la Jefferies consideră că Blume, fiind mai familiarizat cu Volkswagen, poate colabora mai bine cu angajații. Cancelarul german Olaf Scholz monitorizează îndeaproape situația, iar climatul de afaceri din industria auto germană se înrăutățește, potrivit institutului Ifo.

Giganţii auto VW, BMW şi Mercedes dau afară pe capete

Acapararea post-pandemică a forței de muncă și normele stricte de protecție a angajaților ascund schimbări îngrijorătoare pe piața muncii din Germania. Rata șomajului a crescut de la 4,9% în 2019 la 6%, conform Biroului Federal al Muncii. Deși sub media zonei euro, economiștii avertizează că cifra ascunde scăderi în sectorul locurilor de muncă bine plătite din industrie.

Problemele vor continua din cauza prețurilor ridicate la energie, exporturilor slabe și schimbărilor tehnologice. Carsten Brzeski de la ING spune că piața muncii suferă de o „moarte prin o mie de tăieturi”. Germania creează locuri de muncă prost plătite, dar industria auto de 564 miliarde EUR se străduiește să se adapteze tranziției la vehicule electrice.

Oliver Blume, CEO-ul VW, anunță că intenționează să renunțe la promisiunea de a nu reduce locuri de muncă până în 2029 și ia în considerare închiderea fabricilor din Germania. Ocuparea în sectorul auto a atins apogeul în 2018, dar a scăzut cu 6,5% anul trecut. Producătorii auto germani sunt provocați de concurența vehiculelor electrice străine, iar furnizorii locali reduc forța de muncă. Continental renunță la sectorul pieselor auto și desființează mii de locuri de muncă.

Alte mari companii, precum SAP, Miele și Bayer, anunță peste 55.000 de reduceri de personal. Thyssenkrupp și BASF negociază concedieri. Bernd Fitzenberger, director la IAB, spune că piața muncii din Germania este „foarte îngrijorătoare”. Ulrich Sittard, partener la Freshfields Bruckhaus Deringer, observă că concedierile în rândul companiilor de top germane au crescut la cel mai înalt nivel de la criza financiară.

Exit mobile version