România este al doilea producător de biciclete din Europa, dar ocupă ultimele locuri la folosirea lor

Mobilitatea made in RO mai livrează un paradox în contextul în care România este a doua producătoare de biciclete din UE, dar locuitorii din Bucureşti, de exemplu, pierd în trafic, într-un an, peste 100 de ore, pentru că nu au cum să ajungă la muncă pe două roţi, scrie ZF.

Soluţii sunt, dar pentru a fi puse în aplicare trebuie să existe un dialog între autorităţi, dezvoltatori şi societatea civilă. Deocamdată, acest dialog este sufocat de claxoane de maşini.

România este ţara europeană care foloseşte cel mai puţin bicicleta pentru a parcurge distanţele zilnice din zonele urbane. Distanţe care se referă în cele mai multe cazuri la drumul de acasă până la muncă sau la şcoală.

0,3% din aceste distanţe ajung să fie parcurse cu bicicleta, iar mai bine de jumătate din călătorii sunt efectuate cu maşina, arată cele mai recente date publicate de Comisia Europeană referitoare de mijloacele de transport folosite pentru efectuarea distanţelor zilnice.

Strict pe zona de maşini, 30% din distanţe sunt efectuate cu maşina personală, iar 26,4% dintre distanţe sunt efectuate de călători în calitate de pasageri.

Exit mobile version