- Renault Comercial România va înceta să distribuie marca Nissan din 1 iunie 2025, iar importurile vor fi preluate de un consorțiu format din Auto Wallis și Salvador Caetano.
- Nissan a înregistrat o scădere semnificativă a profitului operațional și își reduce prognoza de vânzări globale.
- Nissan intenționează să se separe de Renault și caută un nou partener în Honda pentru a-și regândi strategia globală.
Renault Comercial România pierde marca Nissan
Renault Comercial România (RCR) anunță că din 1 iunie 2025, va renunța la marca Nissan. După aproape 25 de ani de colaborare, Nissan va începe să își distribuie produsele printr-un nou partener. RCR va rămâne importatorul oficial al Nissan până la finalul primului semestru din 2025. Continuă să ofere clienților aceleași servicii de calitate. Informațiile despre viitorul importator vor fi comunicate ulterior, scrie ZF.
Cine e noul importator Nissan?
Sursele din piață indică faptul că importurile vor fi preluate de un consorțiu format din Auto Wallis (Ungaria) și Salvador Caetano (Portugalia). Auto Wallis vinde deja Renault și Dacia în Ungaria și are experiență în retailul Nissan în această regiune. Este posibil ca noii importatori să adopte un model de agent sau să preia întreaga gestionare a importurilor pentru piața locală.
Ce impact asupra vânzărilor și pieței auto?
În 2023, Nissan a înmatriculat 996 de vehicule în România, în creștere cu 12% față de 2022. În același an, Dacia a înmatriculat 45.500 de vehicule, iar Renault aproape 15.000. În ciuda acestui trend, Nissan a înregistrat pierderi financiare și o scădere semnificativă a profitului operațional. Compania urmărește să își regândească strategia, inclusiv o posibilă separare de Renault și formarea unui parteneriat cu Honda.
Măsuri de redresare pentru Nissan
Planul de redresare al Nissan include reducerea capacității de producție și a costurilor. De asemenea, compania reduce prognoza de vânzări și își reorganizează strategia pentru a deveni profitabilă. Nissan încearcă să se separe de Renault și caută un nou partener în Honda, după ce a modificat cotele deținerii în cadrul alianței cu Renault.